DIVENDRES, 19/04/2024 | 12:43 h

Conxa Solans Roda, guanyadora del 10è Premi Literari Delta

6/12/2019

El Consell Comarcal del Baix Llobregat, a Sant Feliu de Llobregat, va acollir el dimecres 4 de desembre l’acte de lliurament del desè Premi Literari Delta de narrativa escrita per dones. Des de l'Ajuntament d'Abrera i 16 consistoris més hem organitzatel premi amb el suport de les biblioteques municipals, el Consell de les Dones del Baix Llobregat, el Consell Comarcal i la Diputació de Barcelona.

Les membres del jurat assistents van fer públic el seu veredicte, desvetllant així quina de les 48 obres presentades havia resultat finalista i quina havia resultat guanyadora de la present edició del premi.

L’obra finalista, premiada amb 1.000 euros i l’edició de l’obra en format digital, va ser “Pasajera en Tránsito”, de Nuria Rodríguez Cartabia. El jurat del premi ha trobat que aquesta novel·la, que enganxa d’inici proposant dos finals, és una obra amb una veu personal, original i amb caràcter, que captiva per que és diferent.

I, l’obra guanyadora, premiada amb 3.000 euros, i l’edició de l’obra en format paper i digital, va ser per “Res no es pot amagar”, de Conxa Solans Roda. Aquesta novel·la, escrita en primera persona sobre la història sentimental d’una dona, és una obra amb perspectiva de gènere, i uns personatges femenins forts i molt interessants. És tracta d’un retrat històric del rol de les dones abans, durant i després de la Guerra Civil, i després de la Segona Guerra Mundial. Històries d’exili, matrimonis de conveniència i convencions socials.

Per tancar l’acte de lliurament del premi, la Montserrat Isern Bofarull, va donar veu a dos contes de l’escriptora Gemma Lienas Massot, mentre que la Raquel García i Ulldemolins, Raquel Gu, els posava imatge i color amb les seves il·lustracions. L’acte va ser conduït per la periodista Mireia Navarro Giménez, directora de Ràdio Cornellà. La regidora d'Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+, Montse Navarro, va assistir-hi.

Fomentar la creació literària de les dones

El Premi Literari Delta de narrativa escrita per Dones, és un certamen literari bianual que té com a principal objectiu fomentar la creació literària de les dones reivindicant la seva mirada i pensament com a claus per transformar la societat, donant-les així un reconeixement públic. A través d'aquest concurs es pretén encoratjar les dones a desenvolupar els seus potencials creatius a través de l'escriptura i promoure així la igualtat d’oportunitats entre homes i dones en la literatura.

Des de la seva creació el 2001, hi ha hagut una evolució positiva quant a la qualitat i al nombre d’obres que es presenten en cada edició. En aquest avenç han tingut un paper cabdal els tallers d’escriptura que s’han dut a terme en els diferents municipis.