DISSABTE, 07/12/2019 | 20:59 h

La biblioteca Josep Roca i Bros commemora l’Any Pàmies amb una exposició i una tertúlia literària

19/11/2019

Des del dilluns 18 de novembre fins el dijous 5 de desembre podem veure a la Biblioteca Josep Roca i Bros (Casa de Cultura. Federico Garcia Lorca, 17) l'exposició Teresa Pàmies “Tot és en els llibres”.

L'exposició està produïda per la Institució de les Lletres Catalanes, amb la col·laboració del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, l’Institut Català de les Dones i el Departament d’Educació. de la Generalitat.

Tertúlia literària

També a la Biblioteca Josep Roca i Bros, el dimecres 27 de novembre, a les 18 hores, es realitzarà la tertúlia al voltant del llibre "Si vas a París, papà..." de Teresa Pàmies, amb Montse Barderi, comissària de l'Any Teresa Pàmies de la Institució de les LLetres Catalanes.

Si voleu llegir el llibre abans, demaneu un exemplar a la biblioteca!

Any Teresa Pàmies

Fa 100 anys va néixer la que molta gent ha definit com la gran cronista d’una època, com la memòria viva de la nostra història, però, com ens recorda Teresa Pàmies, “de memòria, cadascú té la seva”. Tot i que ella mateixa es qualifiqués com a cronista al rebre el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes, només cal obrir un llibre seu per veure que ens porta més enllà del reportatge, la crònica o el llenguatge periodístic. I és que la literatura no és només sinònim de ficció.

Capacitat d’anàlisi, autocrítica, intel·ligència, humor, un vocabulari ric i precís, una veu personal i única... Són alguns dels aspectes que podem trobar, avui, amb una descoberta o relectura de les seves obres. I principis: compromís polític amb la llengua, el país, l’antifeixisme, el progrés social. En definitiva, una literatura compromesa com a eina d’informació, memòria i crítica.

AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25