DIMARTS, 21/05/2024 | 17:37 h

A Abrera declarem l'Estat d'Emergència Feminista. A Abrera diem prou!

23/9/2019

Des de l'Ajuntament d'Abrera, amb l'Associació d'Abrera Contra la Violència de Gènere i Ánfora, ens hem adherit a la declaració de l'Estat d'Emergència Feminista, convocada per la Plataforma feminista d'Alacant. El passat divendres 20 de setembre més de 200 veïns i veïnes ens van concentrar davant l'Ajuntament i van participar a la Nit Violeta.

A partir de les 19:30 h, a la plaça de la Constitució s'hi va instal·lar un Punt Lila d'informació on des del servei d'Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ i l’Associació d’Abrera contra la Violència de gènere, juntament amb l'Associació Abrera Contra la Violència de Gènere es va atendre i explicar a la ciutadania l'acte i es va habilitar els llums de telèfons mòbils i llanternes per fer-les violetes. També es va il·luminar d'aquest color la façana de l'Ajuntament. Es van projectar diversos vídeos sobre l'emergència feministra i contra la violència de gènere, diverses dones van llegir el manifest oficial, i es va projectar el videoclip "Censura" de la jove cantant abrerenca Opsslayla.

La tècnica municipal d'Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+, Esther Reales descatacava que "ens concentrem perquè la situació de violència masclista que tenim és intolerable, amb un increment durant l’estiu dels feminicidis, infanticidis, casos pederastia i de tracta, i ha arribat un punt que és una emergència. Per això és necessari que tornem a reprendre els carrers i ho fem amb el color violeta perquè es facin respectar els drets de les dones, unir esforços i fer una bona coordinació per lluitar contra el masclisme entre totes”.

La presidenta de l'Associació Abrera Contra la Violència de Gènere, Anna Díaz, apuntava que "no pot ser que cada dia hi ha més assassinats i més nens i nenes orfes” i que l’emergència feminista es fa “perquè la gent es conscienciï i que s’avanci en qüestions legals”. També destacava que des de l’entitat “seguim lluitant dia a dia i oferint ajut a totes les dones que no necessiten”.

La portaveu del grup Ánfora, Lucía Di Candia, feia incidència en que "és molt important que ens unim a Abrera perquè les dones estem fartes de que ens acosin, ens violin i ens matin, i tenim que continuar lluitant pels nostres drets”.

I la jove cantant abrerenca Laila Moratalla, coneguda artísticament com Opsslayla, destacava la importància de que els joves i les joves es concienciïn: "està molt bé que la gent jove s’impliqui perquè som la nova generació i ens hem de concienciar, i a través de la música és una forma de fer-ho més fàcilment”.

Val ser moltes les noies, joves i dones d'Abrera que es van concentrar divendres 20 de setembre passat per dir prou a la violència masclistes. Podeu sentir totes les declaracions així com la lectura del manifest a part inferior d'aquesta pàgina.

Suport a la declaració d'Estat d'Emergència

El Consell de Dones del Baix Llobregat també es va adherir a la declaració d'Estat d'Emergència Feminista, que compta amb el suport de desenes d'associacions de dones, sindicats i partits polítics.

Amb aquesta trobada es va posar de manifest que l'any 2019 està sent especialment cruent pel que a la violència masclista. Més de 40 dones han estat  assassinades a tot l'Estat i continua augmentant la xifra de feminicidis i les denúncies per agressions sexuals.

També ha augmentat el nombre d'infants assassinats/des o que han quedat orfes per l'assassinat de les seves mares. Mentrestant, algunes administracions públiques llencen missatges culpabilitzadors i de negació de la violència patriarcal.

Abrera diu prou a la violència masclista!