DIUMENGE, 17/11/2019 | 21:14 h

• Trenkestiu 2019. Tornejos esportius
  • Gran èxit de participació en la festa aquàtica més esperada de l’estiu, el #Big Splash!
  • Gaudim de l'espectacle 'De veu en veu' amb Les Mireies

• Trenkestiu 2019. Tornejos esportius
  • Continuem amb les activitats del Trenkestiu Outdoors!
  • Gaudim de l'espectacle 'De veu en veu' amb Les Mireies

Èxit del Trenkestiu jove!

26/7/2019

Durant el mes de juliol, el Trenkestiu ha ofert diverses activitats, de caràcter inclusiu i transversal, adreçades a totes i tots els i les joves d’Abrera a partir dels 12 anys. Des del Departament de Joventut de l’Ajuntament liderem el Trenkestiu amb la participació de Cultura, Esports, Infància, Igualtat, Feminismes i LGTBI+ Serveis Socials... I la col•laboració d’entitats del nostre municipi.

El dimarts 2 de juliol a la tarda vam iniciar les activitats del Trenkestiu adreçades als i les joves d’Abrera amb un taller de xapes al Casal de Joves (plaça del Rebato, 1). L’endemà, el dimecres 3 de juliol es van disputar diferents Tornejos Esportius de voleibol, bàsquet i futbol sala al Poliesportiu Municipal.

El dissabte 6 de juliol vam gaudir de l’Abrera Sona amb el grup local Remember The Time al Parc de l’Estació. A les 22 h a l’Escenari del Casal Social de Can Vilalba es va fer una nova projecció del Cinema Jove al Carrer amb la pel·lícula ‘Sola en casa’

I el diumenge 7 de juliol a la tarda, la plaça de Rafael Casanova va acollir l’espectacle  'Impro Barcelona'. El dilluns 8 de juliol, a la tarda, el Casal de Joves va acollir un Taller de trenes.

El dimarts 9, dimecres 10 i dijous 11 de juliol al Casal de Joves es va fer un Taller de graffiti. El dimecres 10 de juliol, al Pavelló Esportiu Municipal es van fer tornejos esportius. El divendres 12 de juliol, amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+, vam realitzar a la plaça de Rafael Casanova,  l’activitat de conscienciació ‘De veu en veu’.

El dimecres 17 de juliol van continuar els tornejos esportius. L’endemà, el dijous 18 de juliol, al parc de l’Estació es va impartir un Taller de “cajón flamenco”. I el divendres 19 de juliol, es va programar una Màster Class d’Afrobeat + Videoclip + Taller de còctels saludables.

Més de 300 persones van gaudir, el diumenge 21 de juliol a la tarda, de l'activitat més refrescant del Trenkestiu Outdoors 2019, el #Big Splash 2019, que va tenir lloc al Parc de Can Morral i que vam realitzar amb la col·laboració de #Big Tour. Famílies, nens i nenes, joves i grans van passar una estona divertida plena de jocs i aigua, amb un tobogan d'aigua de 120 metres de llargada, inflables, gimcana, escuma i animació musical. Com a novetat en aquesta edició vam comptar amb una atracció infantil nova, una piscina amb tobogan. També vam programar un seguit d’activitats adreçades a totes i tots els i les joves i els i les infants, algunes d’elles dins la gimcana ‘Humor Amarillo’.

Les activitats es van cloure el dimecres 24 de juliol amb més tornejos esportius, que han tingut un gran èxit de participació, i el dijous 25 de juliol amb un Gran Torneig de futbolí al Casal de Joves.

La festa final, al setembre
Finalment, la festa final del Trenkestiu Outdoors 2019, programada pel diumenge 28 de juliol, es celebrarà el dissabte 7 de setembre a partir de les 19 hores a la plaça de Pau Casals, on tindrà lloc la Primera edició del Selvatik: el Festival de Cultura Hip-hop d'Abrera, que organtizarem des de l’Ajuntament amb l’Associació de Joves Garsasound, la col·laboració de Santi Càmara i que comptarà amb les actuacions de la cantant abrerenca OppsLayla, Arianna Puello, FMP Crew, FALSALARMA, i més artistes convidats.

Valoració Positiva

Des de la Regidoria de Joventut de l'Ajuntament valorem molt positivament el Trenkestiu 2019. El regidor de Joventut, Alfred Delgado, ha explicat que "enguany hem superat amb escreix l'edició de l'any passat, no només amb les activitats realitzades tant a l'interior com a l'exterior Casal de Joves, si no també amb la participació de les i dels nostres joves. A més, hem tingut molta cura de dur a terme activitats transversals vers amb altres regidories com Esports, Infància e Igualtat, Feminismes i LGTBI+, assolint les fites que ens havíem marcat en aquests esdeveniments conjunts. Des de l'Ajuntament agraïm la col·laboració de les diferents àrees del nostre consistori que ens han ajudat de valent en la realització del Trenkestiu 2019. Ja estem treballant en el desenvolupament del Trenkestiu 2020!".

Entre totes i tots hem volgut motivar i incentivar a la joventut a la pràctica de l’esport. Gràcies a totes i tots per participar al Trenkestiu Outdoors 2019!

• Regidor de Joventut, Alfred Delgado

AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25