DIJOUS, 28/03/2024 | 08:59 h
  • baner sortida

Una vuitantena de persones fan la descoberta de la Riera Magarola

14/2/2013

Al voltant d´una vuitantena de veïns i veïnes, majoritàriament famílies, van participar a la sortida de descoberta de la Riera Magarola que l´Associació Naturalista d´Abrera (ANDA) va organitzar diumenge.

Els participants van sortir del Centre Polivalent del Rebato a les 10:00h del matí i van passar pel Polígon Sant Ermengol, a prop de l´ermita de Sant Ermengol i a prop de la masia de Can Garrigosa. Des d´aquest punt, van baixar a la riera per un camí a través del bosc i aquí van fer una parada per esmorzar i per fer una inspecció de rius a càrrec de membres del "Projecte Rius" que van explicar la geologia, la vegetació i la fauna de la zona. Els resultats obtinguts van superar les previsions, ja que van trobar una bona representació de macroinvertebrats altament sensibles a la contaminació (és a dir, que no hi viurien si l´aigua fos bruta). També van veure amfibis, i rastres de porcs senglars i d´altres mamífers.

La tornada es va fer per la mateixa riera, que segueix el límit dels termes d´Abrera i Esparreguera, fins a l´alçada de l´autovia A2. Al tram més baix, a partir de la confluència del Torrent Mal, és on es fan evidents els efectes de la presència humana a la zona, amb nombroses afectacions sobre el medi ambient pel trànsit de vehicles per la llera, abocaments incontrolats, edificacions massa properes, etc. El darrer tram va serguir una part del Camí de Sant Jaume, que passa per un túnel sota la B-40, i que travessa el barri del Rebato.

Dijous, 14 de febrer de 2013