DIJOUS, 28/03/2024 | 22:27 h
  • alerta vent

Consells de Protecció Civil en cas de ventades

16/1/2013

El Servei Meteorològic de Catalunya manté activada per aquesta tarda i demà al matí una alerta per risc de fort vent que afecta el Baix Llobregat Nord, amb ratxes que poden arribar als 90 quilòmetres per hora. En aquest sentit, el departament de Protecció Civil de la Generalitat també ha activitat el pla Procicat.

Pel que fa als consells que es donen des del Departament de Protecció Civil de l´Ajuntament d´Abrera en cas de ventada, a casa es recomana tancar portes i finestres, entrar a l´interior els objectes que el vent es pugui emportar dels jardins o balcons, i no sortir al carrer.

En cas de trobar-nos a l´exterior, cal vigilar amb el mobiliari urbà, l´enllumenat dels carrers, les motos i els cotxes aparcats, les grues, els contenidors de brossa, l´arbrat i tot allò que el vent pugui fer caure, i també evitar zones arbrades.

I si hem de conduir cal consultar l´estat de les carreteres, tenir precaució perquè podem trobar obstacles a la via, alentir la marxa per mantenir la trajectòria del vehicle i subjectar el volant amb fermesa, i cal ser prudent amb els avançaments, mantenint les distàncies de seguretat.

El telèfon d´emergències és el 112.

Dimecres, 16 de gener de 2013