DIVENDRES, 19/04/2024 | 15:32 h

Promoció de l'envelliment actiu amb la visita a Abrera d'un grup de veïns i veïnes de Corbera

15/4/2019

Més de 50 veïns i veïnes de Corbera de Llobregat van visitar Abrera aquest dijous 11 d'abril per conèixer el municipi, acompanyats per un grup del Casal d'Avis. L'Ajuntament d'Abrera organitza aquesta activitat amb l'objectiu de promoure l'envelliment actiu.

El grup de Corbera va arribar al nostre municipi a les 9.30 hores del matí. L’alcalde, Jesús Naharro, la regidora de Serveis Socials, Maite Novell, i el president de la Junta del Casal d’Avis, Juan Navarro, els van rebre i seguidament van esmorzar al casal.

Després, els avis i àvies van iniciar la visita guiada pel municipi en dos itineraris. Un grup va visitar a peu l'Ajuntament, on es va poder veure un vídeo sobre la història d'Abrera, amb l'explicació de la veïna d'Abrera i ex regidora de l'Ajuntament, Teresa Morral. Després, els avis i àvies va visitar a peu el carrer de La Font, el carrer Major i l'Església. Mentrestant, l'altre grup es va desplaçar en autobús al barri del Rebato, per conèixer la història dels Porrons d’Abrera. Seguidament, van fer una ruta per diverses dependències municipals.

Els dos grups van realitzar els dos itineraris. Cap a les 14 hores, els participants  van tornar al Casal d'Avis per dinar. Després, l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i el regidor de Benestar Social i Gent Gran de l'Ajuntament de Corbera, Artur Martínez, van agrair als avis i àvies la seva participació en l'activitat. L'alcalde va destacar la col·laboració de la Junta del Casal d'Avis en aquesta activitat i la feina feta pels tècnics de  la Regidoria de Gent Gran en  l'organització de la visita.

Finalment, el grup es va dirigir en autobús al centre Polivalent per veure una actuació del Grup de Teatre del Casal d'Avis.

La finalitat de les visites entre els grups d'avis de diferents municipis és crear relacions i xarxes entre les persones grans de diferents pobles i ciutats de la demarcació de Barcelona. Aquest intercanvi, ha donat l'oportunitat de reconèixer i potenciar els valors del propi municipi, i també el de municipi proper, al mateix temps que s'ha creat  un clima de cohesió i intercanvi amb la gent gran.

Els avis d’Abrera aniran a Corbera el dia 4 d’octubre, dins de la Setmana de la Gent gran del municipi, i d’aquesta manera es donarà continuïtat a l’activitat iniciada al nostre municipi.