DIJOUS, 28/03/2024 | 17:10 h

Reunió del Consell Municipal de Dones d’Abrera i presentació de les Conclusions del 5è Congrés de les Dones del Baix Llobregat

28/3/2019

Dins els actes per celebrar el 8 de març, Dia Internacional de la Dona, i sota el lema 'Abrera en Clau de Dona' durant el mes de març s'han organitzat diferents activitats al municipi. Aquest dimecres 27 de març ha tingut lloc el Consell Municipal de Dones d'Abrera i la presentació de les Conclusions del 5è Congrés de les Dones del Baix Llobregat.

La Casa de Cultura (c. Federico García Lorca, 17) ha acollit aquest dimecres 27 de març a les 18 hores el Consell Municipal de Dones d’Abrera, una trobada de l’òrgan de participació ciutadana de les dones d’Abrera per facilitar, impulsar i promoure les polítiques de gènere i treballar per l’equitat real i efectiva, tot afavorint la participació de les dones en tots els àmbits; social, cultura i polític .L'alcalde, Jesús Naharro, va presentar l'acte.

Una trentena de persones va participar en la reunió del consell, en que es va presentar el circuit municipal d’abordatge integral de la violència masclista, es va donar informació sobre l’estat de l’elaboració del Pla d’Igualtat LGTBI i informació relativa a la X Edició del Premi Literari Delta. També es va realitzar la presentació de la nova Junta Directiva de l'Associació Abrera contra la Violència de Gènere.

Seguidament, a les 19 hores, va tenir lloc la presentació de les Conclusions del 5è Congrés de les Dones del Baix Llobregat amb la presència de la Vicky Castellanos, consellera de Dones del Baix Llobregat, i la Mónica Chaves, de l’Àrea d’Igualtat de Gènere i Polítiques Socials del Consell Comarcal del Baix Llobregat. Les conclusions que es van explicar són les realitzades per les comissions de treball que es van dur a terme en el darrer Congrés de les Dones del Baix Llobregat el passat 26 i 27 d’Octubre del que Abrera en va ser subseu per elaborar els materials de treball de la comissió de violències masclistes.

Cinefòrum

Diumenge 31 de març l’Auditori del Centre Polivalent (Pl. del Rebato, 1) acollirà el cinefòrum amb la pel·lícula “Todas las mujeres que conozco”, escrita i dirigida per la Xiana Do Teixeiro.

A banda, durant tot el mes de març a la Biblioteca Josep Roca i Bros (C. Federico García Lorca, 17) es pot visitar la mostra “InspiraDONES” i ” presentar-vos al concurs fotogràfic #abreraenclaudedona compartint els millors moments de les activitats realitzades a Abrera commemorant el Dia Internacional de les dones.