DIJOUS, 28/03/2024 | 20:55 h

Abrera, Olesa de Montserrat, Esparreguera, Collbató i El Bruc manifestem el nostre rebuig a la reforma de l'A-2 al Ministeri de Foment

28/11/2018

El nostre alcalde, Jesús Naharro, i els alcaldes d'Esparreguera, Eduard Rivas; Collbató, Miquel Solà, El Bruc, Enric Canela, i el regidor d'Obres d'Olesa de Montserrat, Miquel Riera, s'han reunit aquest dimarts amb el secretari general d’Infraestructures, Javier Izquierdo, a la seu del Ministeri de Foment per manifestar l'oposició dels municipis a l'avantprojecte de reforma de l'A-2.

L'alcalde, Jesús Naharro, ha agraït la trobada amb el secretari general d’Infraestructures, Javier Izquierdo, que va escoltar les reivindicacions dels municipis. Naharro ha explicat que en la reunió els ajuntaments van destacar que “el dibuix de les infraestructures que tindrem a Catalunya té molt a veure amb l’alliberament dels peatges de les autopistes com els de Lleida i Martorell, cap als anys 2019, 2020”.

Els municipis van manifestar que l’avantprojecte que l’antic Ministeri de Foment va plantejar no va comptar amb el suport i l’opinió dels ajuntaments. “Nosaltres diem que hem de col·laborar”, ha assenyalat Jesús Naharro. “Ens han comentat que es planteja és la participació dels municipis. Ens quedem amb el compromís que els ajuntaments podrem dir la nostra”, ha afegit l’alcalde.

El secretari general d’Infraestructures, Javier Izquierdo, va destacar que des del Ministeri s’estudiarà la incidència dels alliberaments dels peatges i que realitzaran nous estudis de mobilitat per replantejar l’actuació en l’autovia A-2.

L'avantprojecte de reforma de l'A-2, elaborat pel Ministeri de Foment de l’anterior govern central, convertiria aquesta infraestructura en una via de fins a 10 carrils en un tram de 35 quilòmetres -que va d’Igualada a Martorell-. El projecte contempla que en alguns punts passaria de tenir dos carrils per sentit a tenir-ne tres i dos més per les entrades i sortides de l’autovia.