DIMARTS, 14/08/2018 | 23:12 h

• Millores i seguretat ciutadana

• Millores i seguretat ciutadana

Presentem les novetats dels serveis de seguretat del nostre municipi

4/7/2018

Coincidint amb l’inici de la nostra Festa Major, el dimecres 27 de juny vam presentar davant l’Ajuntament (plaça de la Constitució, 1) les últimes novetats dels serveis de seguretat d’Abrera, incloses en el projecte de millora i modernització.

L’alcalde, Jesús Naharro, el regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil, José Luis Hita, i l’inspector de la Policia Local, Juan Antonio González, van presentar els dos nous cotxes híbrids de la Policia Local i un nou vehicle de Protecció Civil.

Apostem per la sostenibilitat

Els vehicles híbrids de la policia funcionen amb un motor elèctric, impulsat per bateries, i un motor de combustió que funciona amb benzina. Els cotxes circulen per les vies urbanes amb el motor elèctric i, per les zones interurbanes, a partir dels 50 quilometres l’hora, amb el motor de combustió. Per una altra banda, el vehicle de Protecció Civil està propulsat amb autogas GLP.

Des de l'Ajuntament d'Abrera apostem per les energies respectuoses amb el medi ambient. Aquests nous vehicles són més econòmics, ja que consumeixen menys carburant, i menys contaminants, amb reduccions de les emissions de diòxid de carboni en un 20% i del monòxid de carboni en un 45%, en comparació amb els cotxes tradicionals. També són vehicles més silenciosos, amb una reducció la contaminació acústica d’un 50%.

Amb el nou SUV, Protecció Civil tindrà més presència als carrers d’Abrera, millorarem la mobilitat i la rapidesa d’actuació dels seus voluntaris en tasques com la prevenció d’incendis forestals. També hem substituït el dipòsit d’aigua del vehicle d’intervenció en incendis per un amb més capacitat, amb un total de 600 litres.

DEA portàtils

El parc mòbil de la Policia Local i Protecció Civil també compta amb dos equips de desfibril·ladors externs automàtics (DEA), uns dispositius mòbils que permeten intervenir ràpidament en el cas que una persona pateixi una aturada cardíaca.

Nous uniformes
Durant l’acte es van presentar els nous uniformes de la Policia Local, que s’unifiquen amb totes les Policies Locals de Catalunya i Mossos d’Esquadra. A més, l’alcalde, Jesús Naharro, va entregar la cartera, placa i TIP (Targeta d’Identificació Policial) als agents de la Policia Local. Durant l’acte també es va instal·lar la carpa mòbil per situacions d’emergència de Protecció Civil a la mateixa plaça

• Jesús Naharro, alcalde d'Abrera

• Juan Antonio González, inspector en cap de la Policia Local d'Abrera