DIMARTS, 14/05/2024 | 16:00 h

Abrera disposarà de punts wifi gratuïts en espais públics amb la iniciativa WIFI4EU

20/5/2019

Abrera i noranta-nou municipis catalans més tindran punts wifi gratuïts en espais públics, segons l'anunci realitzat per la Comissió Europea. L'Ajuntament es va sumar al mes d'abril a la segona convocatòria de propostes WiFi4EU de la comissió, que permetrà la instal•lació de zones wifi en espais públics, inclosos ajuntaments, biblioteques públiques, museus, parcs públics o places.

Els serveis tècnics de l’Ajuntament estudien la implantació dels punts wifi als espais públics abrerencs. La iniciativa europea ofereix als municipis l'oportunitat de sol•licitar una subvenció de 15.000 euros per a la implantació de la Internet gratuït a espais públics. Poblacions veïnes com Olesa de Montserrat i Esparreguera també s'han sumat a la iniciativa.

El projecte WiFi4EU forma part de l'ambiciosa revisió de la normativa de la UE sobre telecomunicacions, que inclourà més mesures per impulsar la competitivitat d'Europa i respondre a les creixents necessitats de connectivitat dels europeus i europees.