DISSABTE, 04/05/2024 | 04:20 h

Donem més de 35 tones de roba usada a Humana durant el passat any 2018

29/1/2019

L’organització no governamental per al desenvolupament (ONGD) Humana Fundación Pueblo para Pueblo ha recollit un total de 35.053 kg de tèxtil usat a Abrera durant l'any 2018 passat, el que representa un augment del 6,4% respecte a l’any anterior (32.933 kg).

Aquest registre equival a més de 35 mil peces de roba a les quals Humana dóna una nova vida i que són introduïdes de nou al mercat mitjançant la reutilització o el reciclatge. La Fundació té instal·lats al nostre municipi diferents contenidors, on la ciutadania hi diposita la roba, el calçat, els complements i el tèxtil de la llar que ja no utilitza.

Les peces dipositades als contenidors d’Humana tenen dues destinacions: el 69% s'envia a la planta de preparació per a la reutilització de l’Ametlla del Vallès (Vallès Oriental) i la resta es ven a empreses de reutilització i reciclatge. El 63% es prepara per a la reutilització i d’aquest percentatge, el 15% es destina a les botigues d'Humana a Catalunya i el 48% s'exporta, principalment a l’Àfrica, on és venut a preus de mercat per a generar-hi recursos per a la cooperació al desenvolupament.

El 28% de les peces donades no es poden reutilitzar i es venen a empreses de reciclatge que elaboren altres productes. Un 8% s'envia a un centre de tractament de residus per a productes que no es poden reutilitzar, ni reciclar ni valoritzar energèticament.

Protecció del medi ambient

La reutilització i el reciclatge de tèxtil contribueixen a la protecció del medi ambient en reduir en part els residus generats per la ciutadania. Les més de 35 tones recollides el 2018 al nostre municipi representen un estalvi de 111 tones de CO2 a l’atmosfera.

. A Abrera cuidem del nostre territori i del planeta!