DIUMENGE, 12/05/2024 | 16:38 h

Comença la campanya de vacunació de la grip 2020-2021

15/10/2020

Avui dijous, 15 d'octubre, ha començat la campanya de vacunació contra la grip 2020-2021. La campanya d’aquest any està condicionada per la incertesa al voltant del comportament que pugui presentar el coronavirus SARS-CoV-2 i s'ha avançat dues setmanes. Enguany, des de l'Agència de Salut Pública de Catalunya es posa èmfasi especial d’augmentar les cobertures de vacunació contra la grip especialment en el personal sanitari i sociosanitari, gent gran, preferentment a partir dels 65 anys i persones de qualsevol edat amb condicions de risc.

Aquest any per poder descongestionar l'espai al CAP del nostre municipi  (Manresa, 9-15 baixos) durant el matí, les vacunacions es fan a la Casa de Cultura (Federico Garcia Lorca, 17) els matins de 10:00 a 12:30 i a les tardes al CAP de 14:30 a 19 h.

La vacuna es recomana a les persones majors de 60 anys, amb malalties cròniques, embarassades o professionals del sistema sanitari i assistencial.

Us recordem que es pot demanar cita prèvia:

• Trucant al servei de Call Center 93 326 89 01
  • Per la pàgina web de cita prèvia del CatSalut feu clic aquí.

L'adjunta a direcció del CAP d'Abrera, Bárbara Amor, ha destacat que l'objectiu de traslladar la campanya de vacunació antigripal fora de les dependències del CAP és a conseqüència de la situació de pandèmia del coronavirus i per intentar evitar qualsevol mena de contagi. En aquest sentit, es farà servir un espai independent a la Casa de Cultura i en cap cas les persones usuàries entraran en contacte amb les persones que acudeixin a vacunar-se. Tot i que per als col·lectius de risc sempre és important vacunar-se de la grip, aquest any és imprescindible per la incertesa que tindrà aquesta malaltia amb la incidència del coronavirus i amb l'objectiu de "reduir la incidència de la grip entre els col·lectius vulnerables, que també coincideixen amb els de la Covid-19, i reduir així la pressió assistencial".

L'Equip d'Atenció Primària d'Abrera ja ha començat la campanya a la residència de Gent gran i domicilis de malalts crònics i col·lectiu depenent. Des de l'Equip d'Atenció Primària d'Abrera insisteixen que en cap cas, la vacuna de la grip serveix per al coronavirus i què, un dels reptes, serà diferenciar els símptomes de la grip estacional i la COVID-19.

No n'hi ha prou amb vacunar-se una vegada, sinó que cal fer-ho cada any perquè els virus gripals varien les seves característiques contínuament i la vacuna s'ha d'adaptar cada temporada per mantenir la seva efectivitat.

Consells de prevenció

La grip és una malaltia respiratòria vírica que s'encomana fàcilment d'una persona a una altra. Des de l’Ajuntament us oferim uns consells per prevenir-la.

Els principals símptomes de la grip són febre alta (més de 38ºC), calfreds, malestar general, tos intensa i persistent, mal de cap i dolors musculars. Té una durada de 5 a 7 dies, tot i que alguns dels símptomes poden durar una setmana o dues i es poden confondre amb la simptomatologia d’un refredat comú.

En els infants molt petits, la gent gran, les persones amb malalties greus i les persones amb diverses malalties cròniques pot provocar complicacions greus que requereixen actuacions específiques. La millor manera de prevenir la grip és amb la vacunació

Recomanacions per prevenir la grip:

• En l’esternudar, tapar-se la boca i el nas amb mocadors de paper i llençar-los després de cada ús.
  • Rentar-se les mans sovint amb aigua i sabó o bé amb un preparat d’alcohol.
  • Netejar i desinfectar regularment les superfícies i estris que estan més en contacte amb les mans.
  • Ventilar sovint els espais tancats obrint les finestres durant uns minuts.
  • Evitar el contacte proper, compartir coberts o altres utensilis amb les persones amb grip.

Què he de fer si ja he agafat la grip?
 El tractament de la grip es basa a combatre els símptomes amb medicaments útils per a la febre i el dolor. Poden existir d’altres símptomes que s’han de tractar de forma puntual i sempre sota la supervisió d’un professional de la salut. Tot i aquests medicaments que ens ajuden a tractar la febre i el malestar, el descans és un dels millors remeis per a ajudar-nos a millorar de la infecció vírica.

Vacuneu-vos contra la grip i eviteu riscos!