DIJOUS, 28/03/2024 | 16:27 h
  • Acord amb l'Incasòl per a la cessió de terrenys de Can Morral
  • Des de l'Ajuntament d'Abrera definim amb CatSalut la implantació del nou centre sanitari 24 h d'Abrera

+ 2

• Des de l'Ajuntament d'Abrera definim amb CatSalut la implantació del nou CAP-CUAP d'Abrera
  • Acord amb l'Incasòl per a la cessió de terrenys de Can Morral. Ubicació del futur centre sanitari de 24 h

Acord amb l'Incasòl per a la cessió de dos terrenys de Can Morral per a la construcció d'un CAP i un CUAP i definició amb CatSalut de la ubicació del nou centre sanitari

Els terrenys de Can Morral acolliran també una promoció d'habitatges assequibles i zona comercial.

13/3/2023

El nostre alcalde, Jesús Naharro, s'ha reunit aquest divendres 10 de març amb la directora de l'Institut Català del Sòl (INCASÒL), Maria Sisternas, per acordar i definir la cessió de terrenys de Can Morral, per a la construcció d'un CAP i un CUAP. Els terrenys de Can Morral també acolliran una promoció d'habitatges assequibles i comerços.

Prèviament, el dimecres 8 de març, l'alcalde Jesús Naharro, la regidora de Salut Pública i Benestar, Sara Roca, i tècniques municipals es van reunir amb la directora del Sector Sanitari del Baix Llobregat Nord, Blanca Muntané, i tècnics del Servei Català de la Salut per a la implantació del nou centre sanitari.

Terrenys on es construirà el nou centre sanitari d'Abrera.

Acord per encaixar l'ordenació dels terrenys de Can Morral

Des de l'Ajuntament d'Abrera fa mesos que estem treballant amb l'INCASÒL en la cessió dels terrenys per a la construcció del nou equipament sanitari en el nostre municipi. A més, els terrenys de Can Morral acolliran també una promoció d'habitatges assequibles i una zona comercial. Les valoracions de la reunió d'aquest divendres 10 de març en l'Ajuntament d'Abrera són positives. tal com han destacat la directora de l'Institut Català del Sòl (INCASÒL) i l'alcalde d'Abrera:

Maria Sisternas, directora de l'INSTITUT CATALÀ DE SÒL (INCASÒL)

“Fem una valoració positiva, perquè del que es tracta és d’avançar. Són uns terrenys públics i fa mesos que hi estem treballant. Finalment, es podrà materialitzar la cessió d’aquests terrenys perquè es pugui construir el Centre d’Atenció Primària, i també perquè a sobre pugui haver-hi una promoció d’habitatges assequibles i amb una barreja d’una peça comercial per fer un tros de la ciutat, aquí al final de Can Morral. Així els veïns i veïnes ho tindran accessible i que aquest creixement els serveixi en el seu dia a dia.  Es podrà formalitzat ben aviat. Aquestes coses porten temps, però ja tenim un acord per encaixar l'ordenació prevista”.

Jesús Naharro, alcalde

“Aquest acord és molt important, no només per l'equipament sanitari. Amb aquesta predisposició i forma de treballar, planificada i precisa, de l’Institut Català del Sòl de la Generalitat de Catalunya, podem fer una modificació, en la qual hi haurà una cessió anticipada d’aquest sòl per tal de desenvolupar l’existència d’assistència primària CAP i un futur CUAP, que veiem que podria encaixar en el nostre àmbit territorial. Això ve acompanyat d’una necessitat territorial que és la construcció d’habitatge assequible i també d’una pastilla comercial del sector de Can Morral, amb la possibilitat i acompanyats, com sempre, de l’Institut Català del Sòl per impulsar aquesta necessitat social que tenim. Aquest acord amb l'INCASÒL és la culminació d’un treball que portem treballant fa mesos, de forma coordinada i precisa. Properament publicarem en quins termes i quin és el calendari que tindrem de cara al fet que que s’aixequin aquests projectes, redactats i acceptats".

Jesús Naharro: 'Aquest acord amb l'INCASÒL és la culminació d’un treball que portem treballant fa mesos, de forma coordinada i precisa'.

Acord amb l'Incasòl per a la cessió de terrenys de Can Morral

L'Ajuntament d'Abrera cedirà gratuïtament els terrenys a la Generalitat per a la construcció d'un CAP i un CUAP.

Atenció sanitària més funcional i confortable

En la reunió amb la directora del Sector Sanitari del Baix Llobregat Nord, Blanca Muntané, es van analitzar els criteris de construcció de l’edifici i els requeriments del solar que acollirà el centre d'atenció primària, com la seva ubicació, dimensió i les necessitats per als diferents usos que oferirà l'equipament.

Aquest centre sanitari donarà resposta a l’increment de població previst al municipi i permetrà crear un entorn d’atenció més funcional i confortable, tant per a la ciutadania com per als professionals. Alhora, es preveu que disposi que nous espais específics per als nous perfils professionals que s’han incorporat en els darrers mesos, com el referent de benestar emocional, el nutricionista comunitari, el fisioterapeuta comunitari i l’higienista dental.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ