DIVENDRES, 29/03/2024 | 15:24 h
  • Consulteu les recomanacions per a un consum saludable de les coques de Sant Joan
  • Recomanacions per a un consum saludable de les coques de Sant Joan

23/6/2022

Durant la celebració de la nit de Sant Joan s’elaboren i es consumeixen milers de coques. Aquests productes típics, especialment els farcits, poden causar toxiinfeccions alimentàries si no es respecten les condicions d’higiene necessàries en l’elaboració i conservació. Des de l’Ajuntament d’Abrera us traslladem una sèrie de consells per a un consum òptim d'aquest producte.

Els productes de pastisseria, especialment els farcits amb crema o nata, són un medi òptim per a la supervivència i multiplicació de microorganismes patògens, si no es respecten les condicions d'higiene necessàries durant la seva elaboració i conservació. A més, cal tenir en compte que les elevades temperatures que es donen durant l'època estival en el nostre territori suposen un factor de risc associat al consum d'aquests productes.

Recomanacions per prevenir toxiinfeccions alimentàries

Per prevenir possibles toxiinfeccions alimentàries i gaudir de les coques amb seguretat seguiu les recomanacions següents:

• Si les elaboreu, respecteu les normes bàsiques d'higiene: netejar, separar, coure, refredar.
  • Si les compreu, feu-ho en un establiment apte per a l'elaboració i/o la venda d'aquests aliments.
  • Trieu-ne el tipus (farcides o no) en funció de les possibilitats de conservar-les fins al moment del consum.
  • Conserveu en fred fins al moment del consum les que contenen crema o nata (si no les consumiu totalment, retorneu-les ràpidament a la nevera).
  • Si heu de fer un desplaçament llarg i no podeu assegurar la seva conservació en fred, és millor preparar o comprar coques que es poden conservar a temperatura ambient, o bé preveure'n l'elaboració o l’adquisició en el lloc de destinació.

Recomanacions per a un consum saludable de les coques de Sant Joan

Gaudim de la nit de Sant Joan amb un consum saludable de coques!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ