DIUMENGE, 28/04/2024 | 12:46 h
  • "Només tu pots salvar el món, dóna sang!" Nova campanya de donació de sang a l'Escola Francesc Platón i Sartí, el dilluns 30 de maig! Repartiment del cartell de la campanya a càrrec de l'alumnat
  • Només tu pots salvar el món, dóna sang! Nova campanya de donació de sang a l'Escola Francesc Platón i Sartí, el dilluns 30 de maig!

+ 4

"Només tu pots salvar el món, dóna sang!" Nova campanya de donació de sang a l'Escola Francesc Platón i Sartí, aquest dilluns 30 de maig!

Calen 1.100 donacions diàries per fer front a les necessitats dels pacients

30/5/2022

Aquest dilluns 30 de maig, es durà a terme una nova campanya de donació de sang a Abrera, sota el lema "Només tu pots salvar el món, dóna sang". Des de l'Ajuntament d'Abrera, juntament amb l'Àrea de Promoció de la Donació del Banc de Sang i Teixits, impulsem aquesta nova campanya de donació de sang, en aquest cas, a l'Escola Francesc Platón i Sartí, per tal que els més petits i petites es familiaritzin amb aquest tipus de campanyes i els veïns i veïnes també es puguin apropar i fer les seves donacions.

El divendres 27 de maig, nens i nenes de 4t curs de primària de l'Escola Francesc Platón i Sartí han visitat l'Ajuntament acompanyats pels seus mestres per penjar el cartell de la campanya, que han elaborat a classe, i ens han convidat a participar-hi. Enhorabona per la iniciativa!

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha rebut a l'alumnat i professorat de l'escola abrerenca, que ha repartit el cartell de la campanya a diversos punts del nostre municipi. Les autores del cartell han explicat el procés d'elaboració de l'anunci de la campanya:

“Som tres nenes de 4rt. Hem fet una votació perquè cada classe de 4rt ha fet un cartell, i ha guanyat el de 4rt B.  Ara el penjarem per Abrera i farem un anunci. Vam pensar que l’any passat van fer el nom de la nostra escola i va guanyar un nen que el va fer amb les lletres del món. Vam tenir la idea de posar aquest títol i pintar-ho amb el món. Després a sota vam posar Escola Francesc Platón i Sartí, dilluns 30 de maig de 9 a 13 h i de 15 h a 19 h i la frase ‘només tu pots salvar tres vides". Felicitats per la iniciativa i empenta!

Dona sang a Abrera!

La unitat mòbil del Banc de Sang i Teixits s'instal·larà a l' Escola Francesc Platón i Satí (c. de Salvador Espriu, 3)  el proper dilluns 30 de maig, de 9 h a 13 h i de 15 h a 19 h. Les persones interessades s'han d'apuntar al web del Banc de Sang (fent clic aquí).

Des del Banc de Sang i Teixits es fa una crida a la donació abans de les vacances d'estiu, ja que en aquest període, menys persones vénen a donar i per això, és important reforçar les reserves abans de les vacances.

Els hospitals estan utilitzant més sang respecte a l’any passat. Calen 1.100 donacions diàries per fer front a les necessitats dels pacients. L’activitat quirúrgica ja s’ha normalitzat, però encara s’estan recuperant operacions ajornades per la pandèmia. Es calcula que 173 persones necessiten sang cada dia als hospitals catalansEls motius més freqüents pels quals un pacient pot necessitar transfusions són els càncers, les hemorràgies intestinals, els infarts, les fractures o malalties de la sang, com anèmies.

Des del Banc de Sang i Teixits informen que els hospitals estan utilitzant més sang respecte a l’any passat i calen 1.100 donacions diàries per fer front a les necessitats dels pacients

A Abrera aquest estiu donem sang i vida!

Mesures preventives enfront de la Covid-19

El Banc de Sang ha extremat les mesures de prevenció i seguretat a l’hora de donar sang per la prevenció de la Covid-19. Els i les donants s'han de rentar les mans, tenen a la seva disposició un bolígraf d’un sol ús per emplenar el qüestionari, que es pot portar omplert de casa. També es pren la temperatura de totes i tots els i les donants, i és obligatori l'ús de guants i mascareta, entre d’altres.

Els i les donants han de tenir entre 18 i 70 anys, pesar més de 50 quilograms i trobar-se bé de salut. Les dones poden donar sang un màxim de tres vegades l'any, mentre que els homes un màxim de quatre i entre donació i donació ha de passar un mínim de dos mesos. Com a mesura de seguretat, abans de la donació, es fa una entrevista mèdica en què es mira la pressió del donant i el nivell d'hemoglobina.

Si has patit la Covid, hauràs d’esperar 14 dies per poder donar des de la fi dels símptomes. Si has estat en contacte amb algú que hagi tingut la Covid, però estàs vacunat amb la pauta completa i no tens símptomes, pots donar sang amb normalitat.

La vacunació contra la Covid no impedeix donar sang o plasma. Tot i això, si tens algun efecte secundari com febre o malestar general, hauràs d'esperar 2 setmanes.

Només tu pots salvar el món, dóna sang!

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!