DILLUNS, 29/04/2024 | 14:38 h
  • PLÀNOL DESAFECTACIÓ A2 (1)
  • Plànol delimitació del tram urbà de l'autovia A-2 al seu pas per Abrera
  • Del dilluns 20 al dilluns 29 de novembre (ambdós inclosos), es tallarà el ramal d’incorporació a l’autovia A-2 en sentit Lleida, des del barri de Les Carpes d’Abrera, per treballs d'instal·lació de pantalles acústiques

Llum verda del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a noves edificacions a les dues bandes de l'A-2, al seu pas per Abrera

20/2/2024

Des de l’Ajuntament d’Abrera hem aconseguit que el Ministeri de Transports i Mobilitat sostenible aprovi definitivament l’Estudi de Delimitació de Tram urbà en el tram de l’autovia A-2, que travessa el nostre municipi. Aquest suposa desafectar a ambdós marges de la A-2 les edificacions industrials i residencials i mantenir l’àrea edificable del solars urbans.

El planejament general d’Abrera respectava la llei 51/1974 de 19 de desembre de carreteres, que establia una distància límit d’edificació de 25 metres des de la part exterior de la calçada, però posteriorment l’Estat va aprovar la llei 37/2015 de 29 de setembre de carreteres, situant la línia límit d’edificació a 50 metres. Aquesta nova llei, va suposar que edificacions, tant industrials com residencials, no poguessin incrementar el seu volum en estar afectades per la nova separació de 50 metres, i també afectava a solars urbans no edificats, reduint la seva àrea edificable.

En l'actualitat, amb l’aprovació de l’Estudi de Delimitació de Tram urbà, promogut per l’Ajuntament d’Abrera i redactat i tramitat pel Ministeri de transports i mobilitat sostenible, queden desafectats a ambdós marges de la A-2 les edificacions industrials i residencials i es manté l’àrea edificable del solars urbans, tal com ha explicat el nostre alcalde, Jesús Naharro:

Jesús Naharro, alcalde d'Abrera

"Tras hacer una petición al ministerio, el Ayuntamiento de Abrera ha conseguido que las afectaciones que tienen las carreteras en los solares que están adyacentes a la propia carretera, naves industriales y suelo residenciales, que se ven afectados por las servidumbres, han sido desafectadas. Por lo tanto, los sectores empresariales que necesiten incrementar su volumen lo podrán hacer, al igual que las viviendas".

Jesús Naharro: "Los sectores empresariales que necesiten incrementar su volumen lo podrán hacer, al igual que las viviendas".

Plànol delimitació del tram urbà de l'autovia A-2 al seu pas per Abrera

Més informació sobre l'estudi en la pàgina del web del BOE:

• Feu clic aquí per llegir el document en la pàgina web del BOE. Estudio de Delimitación de Tramo Urbano y establecimiento de línea límite de edificación en la Autovía A-2, entre el p.k. 582+065 y el p.k. 585+430, y en la carretera N-2, entre el p.k. 583+960 y el p.k. 585+430, en el término municipal de Abrera (Barcelona).

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023