DILLUNS, 29/04/2024 | 00:32 h

La flora abrerenca, protagonista del calendari 2019 del nostre municipi

2/1/2019

La flora abrerenca protagonitza el calendari 2019 que hem editat des de l’Ajuntament d’Abrera i repartit a tots els veïns i veïnes del municipi. Els prop de 20 quilòmetres quadrats del terme municipal d’Abrera compten amb un patrimoni natural divers amb plantes de diferents espècies que creixen als diversos ambients naturals del terme municipal com ara alzinars, prats secs o boscos de ribera.

Les flors tenen diversos noms, els científics i els populars, i hem escollit els més coneguts per identificar-les. Així al llarg de tot l’any podrem veure el dent de lleó, el trepó ploraner, la malva major, el trèvol, la centàurea linifòlia,  l’apagallums, l’herba campanera, la blaveta, l’esbarzer comú, el pericó, la llengua de bou, la cardalloba, la borraina o la llengua de bou. També oferim un petit plànol on s’indiquen els espais naturals on s’han fotografiat les plantes com ara Sant Hilari, Sant Ermengol, Can Morral del Riu, Ca n’Amat, Can Vilalba, el Torrent Gran, Les Carpes, el Rebato, Santa Maria de Vilalba o Sant Miquel.

Les fotografies del calendari de 2019 de l’Ajuntament d’Abrera han estat realitzades de forma desinteressada pel veí del municipi Joan Subirana Andrés a qui, des de l'Ajuntament d'Abrera, li agraïm la seva col·laboració.

Guia sobre les plantes silvestres d'Abrera

Per tenir més informació sobre les plantes silvestres d’Abrera, es pot consultar la “Guia de plantes silvestres d’Abrera”, del biòleg David Pérez Prieto, un llibre editat per l’Ajuntament d’Abrera que es pot trobar a la Biblioteca Josep Roca i Bros (Federico Garcia Lorca, 17).

Des de l'Ajuntament d'Abrera us desitgem un Feliç Any 2019!