DIVENDRES, 29/03/2024 | 12:07 h

L’OMIC d’Abrera atén 276 casos i obre 62 expedients de reclamació durant l’any 2020

La valoració de les dades és positiva, ja que ha comptat amb més del 52% de resolucions favorables

3/3/2021

Segons el darrer informe estadístic facilitat per l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor d’Abrera, durant l’any passat el nombre de reclamacions i consultes han anotat un lleu descens en comparació amb l'any 2019. Aquest descens ve marcat per la irrupció de la pandèmia de la Covid-19 i el posterior confinament preventiu, amb el que el nombre total de les consultes en àmbit de consum i dels casos tramitats, van baixar lleument. Malgrat tot, des de l’OMIC d’Abrera es valoren positivament les dades de 2020, ja que un 52,3% de les resolucions han sigut favorables al consumidor.

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor d’Abrera, l’OMIC, ha presentat la seva memòria de l’any 2020, referent al servei d’informació al consumidor, atenció personalitzada de consultes, tramitació de reclamacions de consum, trasllat de denúncies i expedients a altres organismes. Segons el tècnic de l’OMIC d’Abrera, Oriol Santamaria, "durant l'any 2020 vam atendre un total de 276 casos, dels quals 210 són consultes. D'aquestes consultes hem pogut obrir 63 expedients de reclamació i hem derivat només 1 denúncia i 1 queixa".

Per sectors de consum, un any més les telecomunicacions tornen a ser el sector amb més consultes en un 23,9%, seguit dels serveis turístics amb l'11,6% de les tramitacions, marcat per les cancel·lacions d'aquest tipus de serveis durant el confinament per la Covid-19. El segueixen els temes aliens al consum amb un 8,3%, l'electricitat amb un 8% i el transport privat amb el 7,6% de les consultes.

Valoració positiva de les dades

Des de l’OMIC d’Abrera es valoren positivament les dades de 2020, ja que un 52,3% de les resolucions han sigut favorables al consumidor i només el 25% han sigut desfavorables. La resta s'ha traslladat a altres òrgans o la persona consumidora ha desistit. Del total de procediments, el 63% els van tramitar les dones i el 35,9% els homes. Només l'1,1% es va tramitar mitjançant persona jurídica.

Puja el mitjà telefònic entre el veïnat d'Abrera

A causa de les mesures preventives que es van haver d'adoptar per part del servei per fer front a la pandèmia del coronavirus, la presencialitat es va haver de suspendre durant uns mesos. Així, es van imposar els canals telemàtics com a eines indispensables per atendre consultes, queixes i reclamacions per part de la ciutadania abrerenca durant aquest període.

Malgrat tot, durant l'any 2020, el mitjà més utilitzat pels veïns i veïnes d'Abrera per tramitar aquestes consultes o queixes, va ser el presencial amb el 48,36%, seguit del canal telefònic que ha pujat fins al 33% dels casos, davant l'11,64% del registre del consumidor/a i el 6,18% del contacte mitjançant correu electrònic. El trasllat a altres organismes només ha suposat el 0,73% dels casos.

Servei gratuït amb cita prèvia

Recordem que l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor d'Abrera és un servei totalment gratuït, que en aquests moments funciona amb cita prèvia els dimecres d’11 h a 13 h de forma presencial, i de 16.30 h a 18.30 h, de forma no presencial.

Per concertar cita cal trucar al T.93 770 01 02 o enviar un correu electrònic. També es pot contactar directament amb l’OMIC els dimecres de 10 h a 15 h i de 16 h a 19 h, a través del correu consum@abrera.cat o al T.93 770 01 02 a l’extensió 1615.

L'OMIC a L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera

El primer dimecres de cada mes, a L' Entrevista del Dia de Ràdio Abrera que s’emet a les 14.04h, després dels Butlletins en Xarxa,  els tècnis i les tècniques de consum de l’OMIC d'Abrera ofereixen consells i recomanacions sobre temes diversos relacionats amb l'àmbit del consum.

Tots els espis es podran escoltar i descarregar posteriorment a la secció “A la carta” de la web www.radioabrera.cat i de l'aplicació gratuïta de Ràdio Abrera per a dispositius mòbils  També estaran disponibles a l'apartat d'"Atenció al Consumidor" d'aquesta pàgina web (fer clic aquí).

Us informem de tota l'actualitat municipal! Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ