
Activitats amb inscripcions obertes!
Alta, Baixa o Canvi de titularitat d'un gual
Un gual és l'accés de vehicles des de la via pública als habitatges, locals o recintes, o a l'inrevés, a través de la vorera, vorada o un altre espai de domini públic destinat al pas de vianants, amb independència de la necessitat o no de modificar-ne l'estructura, que està degudament senyalitzat amb la placa corresponent. Queda subjecte a llicència municipal. No es permetrà l'estacionament de cap vehicle davant d'un gual senyalitzat correctament i autoritzat.
Aquest tràmit permet sol·licitar les gestions relacionades amb la llicència per a ús restringit de la via pública (vorera), per a l'entrada i sortida de vehicles privats: l'alta de llicència de gual, el canvi de titularitat d'aquest, i la corresponent baixa en cas necessàri.
Pots fer la tramitació directament a la seu electrònica si disposes de certificat electrònic corresponent mitjançant el següent enllaç:
Qui ho pot sol·licitar?
Les persones interessades envers una llicència de gual.
En cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, caldrà presentar la documentació acreditativa d'aquesta representació.
Amb l'aplicació de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions públiques per fer qualsevol tràmit de procediment administratiu les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria per tots els tràmits i actuacions que facin amb les Administracions Públiques en exercici de la seva activitat, així com aquells que representin a un interessat que estigui obligat a relacionar-se amb l'administració electrònicament.
Quan es pot sol·licitar?
En qualsevol moment de l'any
On es pot fer el tràmit?
Presencialment, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l’Ajuntament d’Abrera, en horari d’atenció al públic.
Horari:
Matins de dilluns a divendres, de 9.00 h a 14.00 h
Tardes de dimarts i dimecres, de 16.30 h a 19.00 h
*Durant els mesos de juliol i agost només tardes de dimecres de 16.30 h a 19 h
Tel.: 93 770 03 25
També es pot iniciar la tramitació on-line, clicant aquí
Requisits i Documentació requerida
- Model de sol·licitud adjunt degudament cumplimentat
- En tots els casos: documentació acreditativa de la titularitat (escriptures de propietat...)
- En cas d’alta: Ordre de domiciliació bancària (efectiva a partir del segon exercici i consecutius) (veure model adjunt)
- En cas de baixa: entregar la placa original corresponent a les dependències de la OAC
Normativa aplicable
Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme.
Llei 3/2012, de 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d'Urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d'agost.
Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica.
Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals.
Ordenances municipals