DIVENDRES, 29/03/2024 | 10:53 h

Abrera fa un Roda per la Igualtat i contra la violència de gènere

21/10/2011

Més d´una quarantena de veïns i veïnes d´Abrera han format aquest divendres una Roda per la Igualtat a la plaça de la Constitució en favor de la pau i en contra de la violència de gènere.

L´acte, convocat per l´Associació Abrera Contra la Violència de Gènere, ha concentrat a veïns a títol particular, i representants del consistori, com l´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler; i se suma a tots els que s´han organitzat avui de manera simultània a 32 municipis d´arreu de l´Estat convocats per l´Associació d´Homes per la Igualtat de Gènere (AHIGE).

Aquesta iniciativa va començar fa cinc anys amb l´objectiu que els homes es posicionin públicament contra la violència masclista a través de la celebració d´una sèrie d´actes. En aquestes accions els homes es manifesten per la pau i la igualtat, perquè consideren que la violència no és només un problema de les víctimes que la pateixen, sinó que afecta a tota la societat.

Aquesta concentració ha consistit en fer una roda en que cadascú dels participants ha encès una espelma que s´ha posat a terra formant un cercle al voltant d´un gran llaç blanc. Els assistents s´han situat davant de les espelmes, i també s´hi han sumat les dones per formar tots plegats una rotllana agafats de les mans. Posteriorment s´ha fet un minut de silenci en memòria de les víctimes de la violència de gènere i, en acabat, el president de l´Associació Abrera Contra la Violència de Gènere, Antonio Soler, ha fet la lectura d´un manifest. La concentració ha finalitzat emplaçant tothom per al proper 25 de Novembre, Dia Internacional Contra la Violència de Gènere, a aquesta mateixa plaça on se celebraran els actes commemoratius.

Feu clic aquí per accedir al manifest: Manifest de l´AHIGE.pdf

Divendres, 21 d´octubre de 2011