DIJOUS, 18/04/2024 | 05:44 h
  • Presentem el projecte 'Abrera, municipi cuidador'

• Presentem el projecte 'Abrera, municipi cuidador'

A Abrera, les persones som primer! Presentem el projecte 'Abrera, municipi cuidador'

3/4/2023

L'Auditori de la Casa de Cultura va acollir, el dimecres 22 de març, la presentació del projecte "Abrera, municipi cuidador", amb el nostre alcalde, Jesús Naharro, la regidora d'Acció Social, Giulia Mirto, i tècniques de la Diputació de Barcelona i la Cooperativa Ciutat Invisible.

Abrera és un municipi cuidador. La tardor passada, el nostre municipi va iniciar una prova pilot, auspiciada per la Diputació de Barcelona, una oportunitat per reflexionar i compartir estratègies i eines per millorar l'atenció que fem de les cures i, alhora, promoure-les amb el reconeixement que es mereixen, amb una perspectiva de gènere, amb una mirada feminista i igualitària.

Presentem el projecte 'Abrera, municipi cuidador'

Tallers participatius. Us hi esperem!

El projecte inclourà tres tallers participatius, que comptaran amb equip tècnic municipal i d'altres administracions, entitats abrerenques i la ciutadania d'Abrera que vulgui participar-hi. Es duran a terme els mesos d'abril i maig a equipaments municipals:

• El taller 'Cuidar i cuidar-nos, Abrera municipi cuidador' focalitzat en les cures que excercim comunitàriament i en xarxa, està adreçat a persones i professionals vinculats a entitats, projectes i serveis relacionats amb les cures al nostre municipi. I tindrà lloc a la Casa de Cultura (Federico Garcia Lorca, 17) el dimecres 12 d'abril de 17 h a 19 h.
  • El segon taller 'Viure a Abrera: com ens agradaria ser cuidades des que naixem fins que morim?' està focalitzat en les primeres etapes de la vida. Està dirigit a infants i joves, mares i pares, associacions de famílies d'Alumnat (AFAs), personal docent i de lleure de totes les etapes educatives, dinamitzadores i tècniques d'infància i joventut. Se celebrarà el dilluns 24 d'abril a la Casa de Cultura (Federico Garcia Lorca,17) de 17 h a 19 h.
  • El tercer taller 'Viure a Abrera: com ens agradaria ser cuidades des que naixem fins que morim?' està adreçat a l'edat adulta i la vellesa. Adreçat a persones cuidades i cuidadores professionals i no professionals, al col·lectiu de la diversitat funcional, al col·lectiu de persones amb malalties cròniques, en processos de patiment mental, gent gran, i associacions de familiars o de persones amb necessitats de cura. Així, tindrà lloc al Casal de la Gent Gran (rambla del Torrentet, 9) el dimecres 17 de maig de 17 h a 19 h. Us hi esperem!

Valoracions molt positives

Jesús Naharro, Alcalde

"Que Abrera sea Municipio Cuidador nos brinda la oportunidad de reflexionar y compartir estratégias y herramientas para seguir impulsando y ampliando la atención que desarrollamos des del Ayuntamiento en relación a los cuidados. Y a la vez, promovemos un mayor reconocimiento de los trabajos que suponen los cuidados, fomentando la corresponsabilidad tanto en el ámbito privado como en la que ejercemos como ciudadanía.. Agradecemos la apuesta que la Diputación de Barcelona ha hecho reconociendo a Abrera como municipio piloto para diseñar los indicadores que conformarán los municipios cuidadores del futuro".

Jesús Naharro: 'Que Abrera sea Municipio Cuidador nos brinda la oportunidad de reflexionar y compartir estratégias y herramientas para seguir impulsando y ampliando la atención que desarrollamos des del Ayuntamiento en relación a los cuidados'.

Giulia Mirto, regidora d'Educació

"L'aposta en ser i postular Abrera com a Municipi Cuidador és indispensable. És del tot necessari que les administracions públiques siguem garants de drets, garants d'oportunitats, i que ho siguem al llarg de tota la vida. Ser municipi cuidador per Abrera significa poder abordar les cures amb intensitat i especificitat, però també de forma reflexiva i revolucionària, amb l'objectiu de redissenyar el concepte que fins ara hem conegut de les cures, introduint la perspectiva de gènere i, per tant, fomentant la corresponsabilitat tant en l'àmbit privat com en clau de societat. Agraïm a la Diputació de Barcelona i a la Cooperativa Ciutat Invisible l'aposta i l'oportunitat de treballar conjuntament per tal de seguir impulsant les cures a Abrera, i per tant, assolint els objectius d'igualtat i equitat socials al llarg de tota la vida. Us convidem a participar dels tallers perquè només amb la implicació i les reflexions de totes i tots ho farem possible!".

Giulia Mirto: 'Ser municipi cuidador per Abrera significa poder abordar les cures amb intensitat i especificitat, però també de forma reflexiva i revolucionària, amb l'objectiu de redissenyar el concepte que fins ara hem conegut de les cures, introduint la perspectiva de gènere i, per tant, fomentant la corresponsabilitat tant en l'àmbit privat'.

Presentació a la Diputació de Barcelona

El passat 9 de març, el nostre alcalde Jesús Naharro  i la regidora d'Acció Social, Giulia Mirto, van presentar el projecte abrerenc com a municipi pilot a les jornades de presentació de la Diputació de Barcelona celebrades a l'Espai Francesca Bonnemaisone,  davant de més de 250 persones de tots els municipis que integren la Diputació de Barcelona i amb experts i expertes en la matèria.

Presentem el projecte 'Abrera, municipi cuidador'

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma