DIVENDRES, 29/03/2024 | 07:06 h
  • Bona acollida de la nova jornada de neteja de l'entorn natural del nostre municipi, dins la iniciativa 'Let's Clean Up Europe'

+ 8

La jornada de neteja va tenir lloc el dissabte 26 de novembre de 10 h a 13 h, en el marc de la Setmana de prevenció de residus

7/12/2022

'Let’s Clean Up Europe' és una iniciativa impulsada per l’Agència de Residus a Catalunya. L’acció es realitza a tot Europa i serveix per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d'aquests residus abocats il·legalment al medi natural.

Abrera amb el medi ambient! Dins la Setmana de Prevenció de Residus, des de l'Ajuntament d'Abrera ens hem adherit, una vegada més, a la campanya 'Let’s Clean Up Europe', que es realitza a tot Europa i serveix per conscienciar a la població sobre la problemàtica global dels residus que s'aboquen a la natura i alhora promoure accions de sensibilització a través de la recollida selectiva d'aquests residus.

En el cas d'Abrera, des de l'Ajuntament, en col·laboració amb l'Associació Naturalista d'Abrera ANDA, hem organitzat una nova jornada de neteja de l'entorn natural del nostre municipi, el dissabte 26 de novembre a les 10 h, i es va desenvolupar al voltant dels horts de Can Morral, a la font de Can Morral i la plana del riu ubicada al nord de l’estació de bombament de Sant Hilari d'Abrera, amb molt bona acollida per part de les veïnes i veïns d'Abrera. Els i les participants, van trobar tot tipus d’objectes diversos com tubs, ampolles de licor, restes de vehicles, envasos de plàstic, llaunes, un tros d’un arbre de Nadal, un vàter i molts plàstics. Es van recollir aproximadament, uns 120 kg de brossa.

De tots els espais, destaca el cas de la Font de Can Morral del Riu on hi havia gran quantitat de restes de botellons. Aquestes restes, embruten l’entorn natural, perjudiquen el medi ambient i degraden l’entorn. Hem de ser cívics i no llençar brossa als espais naturals i recollir els productes i begudes que és consumeixi, tant si es de dia com de nit.

El regidor de Medi Ambient a l'Ajuntament d'Abrera, Xavier Serret, ha fet una valoració "molt positiva de la campanya de recollida i encoratgem a tota la ciutadania a participar d’aquest tipus d’actes que serveixen per a preservar el nostre patrimoni natural en bones condicions, ajuden a la conscienciació i posen de manifest l’encara important grau d’incivisme existent també al nostre municipi".

Jornades Europees 'Let's Clean Up Europe'

L'objectiu d'aquestes Jornades, aplicades al nostre municipi, és que les ciutadanes i ciutadans d’Abrera prenguin consciència de la importància de mantenir els espais naturals nets i no deixar restes i residus al medi natural, ja que triguen molts anys a degradar-se i alguns, com els vidres, poden fer-ho en milers d’anys i poden arribar a provocar incendis forestals.

Podeu consultar tota la informació sobre la campanya catalana clicant aquí i també sobre la iniciativa europea fent clic aquí.

Tancament de la campanya de la FORM

Recentment també s'ha tancat la campanya de la FORM, amb una molt bona valoració, ja que s’han entregat 858 cubells a families d’Abrera (1 per família). En el moment de la entrega s’ha informat als ciutadans de la importància de reciclar els residus en general i l’orgànica en particular. És molt important reciclar l'orgànica perquè representa al voltant del 40% dels residus que generem. Sinó es recicla correctament acaba al dipòsit controlat, generant un impacte sobre el territori i afavorint el canvi climàtic. Estimem que a Abrera, la mitjana de persones per domicili és d’entre 2,5 a 3. Per tant s’ha impactat entre 2140 a 2600 habitants. En canvi, si reciclem l’orgànica, els residus es converteixen en compost que s’utilitza per l’agricultura i l’horticultura.

Des de l’Ajuntament d’Abrera apostem per conscienciar i implicar la població amb el reciclatge amb l’objectiu de treballar per aconseguir una Abrera més sostenible que faci un ús responsable dels residus i els recursos pensant en el futur. Per aquest motiu s’han fet 5 tallers a escoles (Taller de dissecció de residus i joc de l’orgànica) i 6 tallers a l’Institut (Escape Room Orgànica) per tal de conscienciar els més joves de la importància de reciclar. Els tallers han arribat a 256 estudiants.

Abrera+Sostenible

•  Web abrera.cat