DIJOUS, 28/03/2024 | 16:04 h
  • Treballem en el foment de projectes de patrimoni cultural a Abrera amb la col·laboració dels serveis territorials de Cultura de la Generalitat
  • Festa Major 2022: Visita comentada al Castell Voltrera d'Abrera

9/9/2022

A Abrera preservem el nostre patrimoni!  El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha rebut aquest dijous 8 de setembre al nostre Ajuntament amb Andreu Felip, director dels serveis territorials de Cultura a Barcelona de la Generalitat, pel foment de projectes de patrimoni cultural a Abrera. La regidora de Patrimoni Cultura i Memòria Històrica, Arantxa Galofré, el regidor de Cultura, Francisco Sánchez, la cap d'Àrea del Servei d'Atenció a les Persones, Sílvia Ros, i el tècnic municipal del servei de Patrimoni, Gerard Bidegain, també han participat en la reunió.

Jesús Naharro ha posat en relleu que "ha estat una reunió molt profitosa i esdevindrà en un intercanvi d'informació que ha de permetre col·laborar i fer més i nous projectes pel nostre municipi”. En aquest sentit, l'alcalde ha explicat que “hem fet una reunió de treball amb el director Andreu Felip, director de Serveis Territorials de Barcelona de la Generalitat de Catalunya, amb els nostres regidors/es i també amb tècnics i coordinadors de l’àrea, per tal de poder encetar línies de treball, de planificació, dins dels projectes que tenim a Abrera. Arran de la visita de les obres de consolidació del Castell de Voltrera va mostrar molt interès a fer una trobada amb nosaltres, en la qual hem tractat tots els temes de Patrimoni del municipi. Tots els projectes, avaluant-los, mirant-los, trobant línies de col·laboració, que des de l’Ajuntament reclamem la implicació de les entitats i els organismes supramunicipals per donar suport a les accions del municipalisme".

'Ha estat una reunió molt profitosa i esdevindrà en un intercanvi de informació que ha de permetre col·laborar i fer més i nous projectes pel nostre municipi'.

La regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica, Arantxa Galofré, ha destacat que la reunió ha permès  compartir i conèixer projectes i noves experiències culturals. "Hem tractat temes de col·laboració, d’organització, de finançament que ens permetran seguir treballant en el nostre patrimoni i en les diferents accions culturals que portem a terme al nostre municipi. És molt important per nosaltres seguir impulsant i coordinant totes aquelles actuacions de patrimoni i cultura amb la voluntat d’apropar i explicar als abrerencs i abrerenques la cultura en general i així com la seva història.”

Per la seva banda, el director dels Serveis Territorials a Barcelona del Departament de Cultura de la Generalitat, Andreu Felip Ventura, ha comentat que la finalitat de la sessió de treball ha estat "compartir possibles col·laboracions, per conèixer des del Departament de Cultura aquells projectes primordials pel municipi d’Abrera i veure com podem donar acompanyament. Nosaltres som un servei territorial i, per tant, estem a disposició dels municipis i de les associacions culturals del municipi, per acompanyar-les, per potenciar aquelles festivitats que poden ser de referència pel municipi i que per nosaltres també ho són".

Castell de Voltrera d'Abrera

El Castell de Voltrera d'Abrera ha estat un dels elements patrimonials del nostre municipi analitzats a la reunió per a donar continuïtat a totes les obres de consolidació que hem dut a terme recentment "per fer-lo visitable i que el municipi pugui gaudir, no només des d’un punt de vista d’oci (que també), sinó també de coneixement de la història del nostre país", ha afegit Andreu Felip Ventura.

Festa Major 2022: Visita comentada al Castell Voltrera d'Abrera

Des de l'Ajuntament d'Abrera continuen amb la nova etapa encetada en el Castell de Voltrera d'Abrera (pl. del Castell de Voltrera s/n), que ja és accessible per a la ciutadania, després de la finalització dels treballs per a la consolidació estructural del castell i de la capella de Sant Pere, situades al barri de Can Vilalba. A més, ens hem sumat al projecte dels 7 balcons de Montserrat del Consorci de Turisme del Baix Llobregat amb el nou Balcó de Montserrat, que ens ha permès tenir un balcó a l’esplanada del Castell. Trobareu tota la informació fent clic aquí.

Així, cada primer dissabte de mes, organitzem jornades de portes obertes per tal que tothom qui ho desitgi pugui conèixer i gaudir aquest element patrimonial, declarat Bé Cultural d'Interès Nacional. Trobareu més informació de les visites guiades fent clic aquí.

A Abrera gaudim del nostre patrimoni!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ