DIVENDRES, 29/03/2024 | 09:21 h
  • Pintem Abrera! Felicitem els guanyadors del Concurs de Pintura Ràpida Vila d'Abrera 2022. Enhorabona!

+ 41

• 44è Concurs de Pintura Ràpida d'Abrera

Agraïm la participació als i les artistes que han pintat enguany el nostre municipi

13/6/2022

Els carrers, places i indrets del nostre municipi han tornat a acollir una nova edició del Concurs de Pintura Ràpida Vila d’Abrera aquest diumenge 12 de juny. El concurs de pintura ràpida és una de les activitats culturals més arrelades del nostre municipi i se celebra des de l’any 1978. El concurs  ha reunit novament aficionats i aficionades i professionals de les arts plàstiques d’arreu del territori. Moltes gràcies a les 12 persones que han participat en l'edició d'enguany i enhorabona als guanyadors!

La Casa de Cultura del nostre municipi (Federico Garcia Lorca, 17) va ser el punt de trobada per començar el concurs del 44è Concurs de Pintura Ràpida Vila d'Abrera a primera hora del matí. La temàtica del concurs podia ser qualsevol aspecte del nostre municipi. Cada concursant només podia presentar una sola obra amb una grandària mínima de 38 cm x 48 cm i es podia fer servir qualsevol tècnica i procediment per a l’execució de l’obra.

Els i les participants van triar diferents punts d'Abrera per les seves obres com l'ermita de Sant Hilari, la casa de Cultura, el castell de Voltrera al barri de Can Vilalba, l'Ajuntament, la plaça de la Creu, el carrer Nou i la Font dels Peixos.

Lliurament de premis

La recepció de les obres es va dur a terme de les 13.30 h a les 14 h. Posteriorment, va tenir lloc la deliberació del jurat - format per Manel Benito, Rafa Haro i Gerard Bidegain- i el lliurament de premis, a càrrec del nostre alcalde, Jesús Naharro, el regidor de Cultura, Francisco Sánchez, i la regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica, Arantxa Galofré.

• El primer premi, valorat en 800 €, va ser per Juan Vila amb una obra de l'Ermita de Sant Hilari.

• El segon premi, valorat en 600 €, va ser per Ramon Pujolà amb una obra del castell de Voltrera d'Abrera.

• El tercer premi, valorat en 400 €, va ser per Manuel Doblas amb una obra del bar de la Casa de Cultura.

Valoracions positives

El regidor de Cultura, Francisco Sánchez, ha posat en relleu que a Abrera “ya hace muchos años que llevamos haciendo el Concurso de Pintura Rápida. Nos ha sorprendido porque ha habido un nivel espectacular. Ya tenemos el Castell de Voltrera con el mirador de Montserrat en un cuadro dibujado. Feliz y agradecido de que haya este nivel y que los pintores quieran participar en este concurso de Abrera que ya tiene un nombre".

El portaveu del jurat, Rafa Haro, ha destacat que "al concurs de pintura ràpida hem comptat amb una participació mitjana semblant a la d’anys anteriors. Pel que fa a la tècnica de realització, aproximadament la meitat de les obres es van presentar en aquarel·la i l’altra meitat a l’oli. Gran part de les participants va optar per representar el castell de Voltrera. La qualitat de les obres presentades va permetre que els premis es repartissin entre dues obres amb temàtica de paisatge i una obra d’espai interior".

Manel Benito, membre del jurat del concurs de pintura ràpida, ha explicat que "aquesta nova edició del concurs de pintura ràpida d'Abrera, un del més veterans dels voltants. Les altes temperatures, el Castell de Voltrera i la Masia de Sant Hilari van ser destacats protagonistes. Un ambient cultural i la camaraderia dels participants va arrodonir la jornada. Les autoritats municipals van entregar els tres premis. Ja es pensa com millorar el concurs del proper any".

Exposició a la Casa de Cultura

Les obres del 44è Concurs de Pintura Ràpida Vila d'Abrera restaran exposades a la Casa de Cultura durant la Festa Major, del dimecres 29 de juny al diumenge 3 de juliol en horari de 17.30 h a 20.30 h. Us convidem a visitar la mostra!