DIVENDRES, 29/03/2024 | 16:12 h
  • Assistim a la presentació del nou Cupra UrbanRebel, model que suposarà l’electrificació de la planta de Seat del Baix Llobregat Nord a partir del 2025

+ 15

• image00008

9/6/2022

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha assistit aquest dimarts 7 de juny passat a la presentació que Seat ha fet del model Cupra que servirà per electrificar la planta del Baix Llobregat Nord, el UrbanRebel, juntament amb altres dos models,els quals es fabricaran a d’altres plantes: el Terramar, i el Tavascan.

L’acte, conduït pel president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, s’ha celebrat a l’Autòdrom Terramar de Sant Pere de Ribes, i també ha comptat amb l’assistència de la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, així com l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, entre d’altres autoritats.

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha destacat que aquestes els tres models que ha presentat Cupra “nos han sorprendido por su diseño, por su eficiencia, por su concienciación medioambiental y, sobre todo, porque tienen que consolidar una transformación del automóvil, de la fabricación de los componentes, de los trabajos que generan en nuestro territorio. Para nosotros era muy importante estar hoy aquí, ver y conocer los diseños del Cupra Terramar, el Cupra Tavascan y el UrbanRebel, que son unos coches de futuro i es important que se entienda que la transformación del automóvil tiene que ocurrir en nuestro territorio”.

“Abrera es un pilar importante donde tiene que suceder la transformación del automóvil, donde las familias que trabajan en el sector del automóvil tienen que consolidar los diseños con la fabricación en el territorio. Hoy es un día de ilusión, de futuro ya de compromiso y de proyecto”

image00008.jpeg

Naharro ha destacat que “Abrera es un pilar importante donde tiene que suceder la transformación del automóvil y dónde las familias que trabajan en el sector del automóvil tienen que consolidar esos diseños con la fabricación en Abrera y en su entorno, y consolidar un proyecto de futuro. Hoy es un día de ilusión, de futuro y, sobre todo, debe ser un día de compromiso y de proyecto, que podamos consolidar todo lo que hoy nos han mostrado fabricándose en nuestro municipio.”

Wayne Griffiths, president de Seat i Cupra, ha explicat que el nou model que es farà a la factoria del Baix Llobregat Nord és “un cotxe clau per a l’estratègia i el futur de la marca”, però també per la inversió que es vol fer Catalunya i el País Valencià, i més que un projecte de cotxe, és un projecte de país per convertir-lo en un hub de la mobilitat elèctrica, amb les nostres inversions a Martorell i Abrera i la nova fàbrica de bateries a Sagunt”.

“Més que un projecte de cotxe, és un projecte de país per convertir-lo en un hub de la mobilitat elèctrica, amb les nostres inversions al Baix Llobregat Nord i la nova fàbrica de bateries a Sagunt”

La fàbrica de bateries que s’instal·larà a Sagunt forma part d’aquesta estratègia, i abastirà la producció al Baix Nord. Els plans de Seat passen per fabricar aquest model a partir del 2025 amb les marques Cupra, Volkswagen i Skoda. El pla garanteix el futur de la planta del Baix Llobregat Nord, però planteja reptes, perquè la producció de cotxes elèctrics requereix un 30% menys de mà d’obra.

El president del Comitè d’Empresa de Seat, Matías Carnero, ha assegurat que aquesta presentació de Cupra “es importante porque Cupra es una marca que está naciendo, que lleva cuatro años de vida, que nos va a dar el prestigio y la rentabilidad por coche vendido respecto al volumen que nos está dando ya Seat. Cupra nos da un tipo de cliente completamente diferente al del Seat, con unos mayores márgenes de contribución por coche, y es el equilibrio entre volumen, prestigio y rentabilidad”.

Cupra UrbanRebel, el cotxe elèctric que es fabricarà a la planta de Seat del Baix Nord a partir del 2025. L’objectiu a mitjà termini és vendre fins a mig milió de cotxes de la marca Cupra i l’expansió internacional de la marca.

Amb 4,03 metres de longitud, l’UrbanRebel integra polímers reciclats avançats i materials de base biològica, que constitueixen un vehicle més conscient amb el medi ambient. Els mètodes de fabricació mitjançant impressió 3D i els teixits 3D amb disseny paramètric, milloren el rendiment i la qualitat percebuda.

L’arquitectura de disseny lleuger, present tant en l’exterior com a l’interior, ajuda al motor elèctric de 226 CV (166 kW) i al paquet de bateries a oferir grans xifres de prestacions i autonomia. El cotxe elèctric urbà és capaç d’accelerar de 0 a 100 km/h en només 6,9 segons i té una autonomia de fins a 440 quilòmetres (versió Range).

L’objectiu a mitjà termini de l’empresa és vendre fins a mig milió de cotxes de la marca Cupra, una xifra similar a les vendes de les millors èpoques de Seat, i l’expansió internacional de la marca. Cupra va néixer l’any 2018 com a filial esportiva, però ha anat prenent protagonisme fins a convertir-se en la principal aposta del grup Volkswagen. El model elèctric petit és la pedra angular de l’estratègia de Volkswagen a Espanya, que passa pel Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE), el pla d’ajudes del govern espanyol amb fons europeus.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ