DISSABTE, 27/07/2024 | 17:39 h

Els Ajuntaments afectats rebutgem totalment la línia de molt alta tensió (MAT) Pierola – Rubí

19/11/2021

Els Ajuntaments d'Abrera, Castellbisbal, Esparreguera, Hostalets de Pierola, Olesa de Montserrat, Rubí i Ullastrell hem mostrat el nostre total rebuig al projecte de la línia de molt alta tensió Pierola – Rubí, proposat per l’empresa Forestalia SL. Les alcaldies i representants dels ajuntaments afectats hem establert un front comú i hem analitzat les mesures a emprendre en una reunió celebrada el dimecres 10 de novembre de forma telemàtica.

Forestalia SL ha presentat un projecte de construcció d’una MAT de 400kv que travessarà tota la Catalunya central amb final a Rubí. Actualment, el darrer tram entre Hostalets de Pierola i Rubí es troba en exposició pública per part del Ministeri de Política Terriorial.

Estrategia comú dels municipis

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha explicat que “desde el Ayuntamiento de Abrera tenemos una posición contraria e inequívoca a que coloquen encima de Abrera una línea de alta tensión. La empresa Forestalia ha publicado en el BOE la posibilidad de querer construir una línea de muy alta tensión que vaya desde Hostalets de Pierola hasta Rubí, pasando por Abrera y diferentes municipios. Los alcaldes y alcaldesas de estos siete municipios, nos hemos reunido para ver qué estrategia común debemos seguir en este rechazo claro a esta línea de muy alta tensión que degradaría nuestro patrimonio y nuestro medioambiente y que rechazamos completamente.

Els 7 municipis hem acordat presentar al·legacions coordinadament de forma conjunta al projecte de Forestàlia així com emprendre diverses accions polítiques per sumar suports institucionals com a rebuig a aquesta infraestructura.

Jesús Naharro ha posat en relleu que "el modelo de energía ha de ser público, no puede ser impulsado por una empresa privada. Tienen que ser las Instituciones públicas quien gobiernen el futuro de nuestra energía y hacerla más económica y accesible para todos y todas. Es por ello por lo que los Ayuntamientos nos hemos unido. Hemos mantenido dos reuniones, también con la empresa que quiere desarrollar esta propuesta. En estas reuniones hemos planteado como podemos, los ayuntamientos, coordinarnos e ir jurídicamente a interponer un recurso para oponernos a esta línea de muy alta tensión. Haremos las alegaciones oportunas, ahora que estamos en exposición pública, y pediremos ayuda a un equipo jurídico (la Diputación de Barcelona ya nos ha trasladado su ayuda económica para sufragar este equipo jurídico) y poder así, imponer el criterio abrerense y de  los otros municipios de que esta línea de muy alta tensión no pase por Abrera.".

Els 7 municipis hem acordat presentar al·legacions de forma conjunta al projecte de Forestàlia, així com emprendre diverses accions polítiques per sumar suports institucionals com a rebuig a aquesta infraestructura

El Ple Municipal del nostre Ajuntament va aprovar per unanimitat en la sessió del mes de setembre passat una moció de rebuig al projecte de línies elèctriques aèries de molt alta tensió de l'empresa Forestalia que afecten el terme municipal d'Abrera.

Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

Canals Comunicació Ajuntament faldó