DISSABTE, 27/07/2024 | 11:27 h

Commemorem el Dia Internacional de la Nena amb un espectacle familiar a la Casa de Cultura

18/10/2021

Des de la Regidoria d'Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ i des de la Regidoria d'Infància de l'Ajuntament d'Abrera vam organitzar un espectacle familiar pel dissabte 16 d'octubre per commemorar el Dia Internacional de la Nena. L'activitat va ser gratuïta i va tenir lloc a la Casa de Cultura (c. Federico García Lorca, 17) a partir de les 17.30 h de la tarda amb aforament limitat i totes les mesures de prevenció de la Covid-19.

Així doncs, amb motiu del dia de la nena, la Companyia Sifó va dur a terme l’espectacle familiar, “Amb ulls de nena”, dirigit a nenes i nens a partir de 3 anys i les seves famílies a la Casa de Cultura. Més de 40 persones van gaudir de la funció, amb una narradora i tres contes que ens van explicar l’origen dels astres, la invenció de la nina i l’origen del tambor. Les protagonistes dels contes eren nenes enèrgiques i gens dòcils que, seguint el seu neguit, reinventen el món en què els ha tocat viure.

La regidora d'Infància, Giulia Mirto, ha destacat que “un any més hem pogut gaudir de la commemoració del Dia Internacional de la Nena, una jornada que ens fa reflexionar no només sobre la diversitat del què significa “ser nena” als diferents llocs del món, sinó també sobre quines són les desigualtats que viuen les nenes pel fet de ser-ho. Com Administració Pública, seguim entomant la responsabilitat que tenim de fer conèixer i integrar la igualtat des de les edats més petites per tal que puguin desenvolupar-se des d’aquesta posició entre iguals al llarg de tota la seva vida. Agraïm a les Famílies que ens feu confiança gaudint d’aquestes activitats i temps de qualitat en família i us convidem que seguiu atents i atentes a les diverses activitats que treballem des de la Regidoria d’Infància de l’Ajuntament d’Abrera.”

Dia Internacional de la Nena

Ser nena no és fàcil. Ni aquí ni a la resta del món. Les nenes, pel simple fet de ser-ho, s’enfronten diàriament a la discriminació i a la violència. El seu gènere i la seva edat les converteixen en la població més vulnerable. Si, a més, tenen altres característiques, com tenir alguna discapacitat o pertànyer a una minoria ètnica, ser nena passa a ser gairebé un perill. A tot el món 62 milions de nenes no tenen accés a l’educació, nenes que creixen sense l’oportunitat de desenvolupar tot el seu potencial, nenes que no podran tenir el futur que vulguin. Cada any 12 milions de nenes són obligades a casar-se, obligades a deixar de ser nenes, obligades a ser mares quan encara no estan preparades, amb parts que posen en risc les seves vides. Més de 200 milions de nenes i dones vives avui han patit mutilació genital femenina. Dues de cada tres menors víctimes de tràfic de persones són nenes.

L'any 2011 l'Assemblea General de les Nacions Unides va establir l'11 d’octubre com el Dia Internacional de la Nena amb l’objectiu de crear consciència de la situació de les nenes arreu del món i reivindicar els seus drets. Arreu s'organitzen actes per donar a conèixer la doble discriminació que pateixen milions de nenes de tot el món per motius de gènere i edat.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ