DIVENDRES, 19/04/2024 | 08:09 h
  • Actuació arqueològica preventiva Pont dels Francesos - Abans 02
  • Actuació arqueològica preventiva Pont dels Francesos - Abans 03

+ 1

• El proper dilluns 21 de juny iniciem una excavació arqueològica preventiva en el pont dels francesos

Iniciem una excavació arqueològica preventiva al pont dels Francesos

21/6/2021

A Abrera cuidem el nostre patrimoni! Des de l'Ajuntament d'Abrera iniciarem el pròxim dilluns 21 de juny una excavació arqueològica preventiva al pont dels Francesos, en el nucli urbà. L'actuació provocarà el tall de la circulació de vehicles en el camí de les Mates. L'actuació té una durada prevista de tres dies, des del dilluns 21 al dimecres 23 de juny.

Des dels Departaments d'Urbanisme i de Patrimoni i Memòria Històrica de l'Ajuntament durem a terme l'actuació arqueològica en el pont dels francesos, una antiga construcció que permet travessar el Torrent Gran a la sortida d'Abrera cap a les Mates, en el punt en què aquest es troba amb l'antic Camí Ral, al final de l'actual carrer Nou, en direcció sud.

L'actuació consistirà en una intervenció arqueològica preventiva, prèvia a la realització del projecte de rehabilitació del pont dels francesos. Es duran a terme unes cales arqueològiques, per tal d'obtenir més informació del pont. També es farà l’estudi dels paraments de les dues cares del pont.

Amb aquesta intervenció volem obtenir més dades del pont, ja que no hi ha gaire informació d'aquest i així podrem complementar un estudi complet d'aquest element patrimonial del nostre municipi.

Tall de circulació i ruta alternativa

Les obres comportaran el tall de la circulació de vehicles en el camí de les Mates des del pont fins a les Mates. Com a ruta alternativa mentre es duen a terme les obres, caldrà sortir del nucli urbà per l’autovia A-2 direcció Barcelona, agafar la sortida 585 a l’avinguda Ca n’Amat. A la rotonda de l’avinguda Ca n’Amat, confluència amb el carrer Hostal del Pi, agafar l’autovia A-2 direcció Lleida i, finalment, la sortida de Les Mates/Can Pous. Preguem que disculpeu les molèsties que aquestes obres puguin ocasionar.

Pas de les tropes franceses

El pont dels francesos és un element patrimonial amb forma d'arc de mig punt. Es té constància en el segle XIX del pas de les tropes franceses, en la seva retirada després de la batalla del Bruc, per Abrera (1808), en què van perdre un canó en creuar un pont falsejat pel vicari d'Olesa, Joan Boada (segons consta a l'opuscle militar de juny de 1808).

• Trobareu més informació sobre el Pont dels Francesos en el mapa de patrimoni cultural de la Diputació de Barcelona fent clic aquí.

•  Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma