DIJOUS, 28/03/2024 | 23:57 h
  • Vetllem per la seguretat de les nostres veïnes i veïns escampant sal a diferents carrers del municipi per evitar les plaques de gel

+ 2

13/1/2021

A causa de les baixes temperatures registrades els darrers dies, des de la Brigada Municipal estem distribuint sal a diversos carrers del nucli urbà i els barris del nostre municipi com a mesura de prevenció per evitar la formació de plaques del gel, que poden dificultar la circulació de vianants i vehicles.

El personal de la Brigada està distribuint sal a primera hora del matí a zones on hi ha acumulació de gel. També a equipaments com l'Escola Bressol Municipal (Antoni Gaudí, 4) per garantir la seguretat de les persones i evitar caigudes motivades pel gel

Des del Departament de Protecció Civil de l'Ajuntament d'Abrera us recordem també una sèrie de recomanacions en cas de temperatures baixes:

EN CAS DE FRED INTENS

Si sou a casa o en un edifici

• Cal escoltar la ràdio, fer un ús correcte de la calefacció i desconnectar els aparells elèctrics que no siguin necessaris.
  • Evitar tenir estufes de llenya, carbó o gas i brasers en llocs tancats.
  • Mantenir un rajolí constant d'aigua a les aixetes per evitar que es congelin les canonades i apagar els recs automàtics.
  • Protegiu els comptadors dels habitatges.
  • Disposar dels medicaments necessaris en el cas de tractaments perllongats o malalties cròniques.
  • Si disposeu de reg automàtic tanqueu-lo i eviteu totes les activitats que puguin comportar mullar els carrers, com regar o fregar.

Si heu de sortir al carrer

• Eviteu els canvis sobtats de temperatura.
  • Abrigar-se bé, amb peces de roba lleugeres, l'una sobre l'altra, i protegir sobretot la cara i el cap evitant que l'aire fred entri directament als pulmons.
  • Evitar fer esforços físics intensos i no deixar que les persones d'edat avançada ni tampoc els més petits surtin a l'exterior.

Vigileu amb els aparells de calefacció

Les calderes i els aparells de combustió que s'utilitzen per a la calefacció poden convertir-se en un element de risc si no estan en bon estat o no se’n fa un bon ús. Cal evitar la mala combustió. Per aquest motiu, seguiu els consells següents:

• Si utilitzeu un escalfador o una estufa amb foc obert o qualsevol altre element de calefacció, per tal d’evitar la intoxicació i garantir l’entrada d’aire net, ventileu cada dia durant uns minuts.
  • Reviseu l'estat dels elements de calefacció, de les calderes, de les estufes, etc.
  • Si un aparell no funciona bé o fa olor estranya no el feu servir.
  • Mantingueu els nens allunyats de les estufes, dels brasers i de les xemeneies. No deixeu encenedors al seu abast.
  • No acosteu les estufes, els brasers, etc. a les cortines, als mobles i, especialment, als llits o matalassos. Mai eixugueu la roba o altres objectes a sobre, ja que podríeu provocar un incendi. No els cobriu amb cap objecte.

Per a qualsevol emergència el telèfon al qual s'ha de trucar és el 112 i també es pot contactar amb la Policia Local d'Abrera al 93 770 09 81.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ