DIJOUS, 28/03/2024 | 13:23 h
  • Bandera LGTBI
  • Cicle xerrades Des-confinament LGTBI
  • Davant la LGTBI-Fòbia, denuncia!

Des de l'Ajuntament d'Abrera fem difusió de les propostes del cicle de xerrades LGTBI “A casa, però no dins l’armari”

16/6/2020

Després de la trobada de la 2a Taula de participació comunitària pel Pla comarcal de Diversitat afectiva, sexual i de gènere que va tenir lloc el passat dijous 11 de juny, i a un pas de poder-ne fer la seva presentació, aquest dimecres 17 de juny arrenca el cicle de xerrades “A casa, però no dins l’armari” promogut per la Diputació de Barcelona i del que ens fem ressò des de l'Ajuntament d'Abrera. Inscriviu-vos per participar-hi!

Després de la trobada de la segona Taula de participació comunitària pel Pla comarcal de Diversitat afectiva, sexual i de gènere que va tenir lloc el passat dijous 11 de juny, i a un pas de poder-ne fer la seva presentació, aquest dimecres 17 de juny arrenca el cicle de xerrades “A casa, però no dins l’armari” promogut per la Diputació de Barcelona i de que ens fem ressò des de l'Ajuntament d'Abrera.

En commemoració de les diades internacionals rellevants per la diversitat afectiva sexual i de gènere com són el  17 de maig Dia Internacional contra la LGTBIfòbia i el 28 de juny Dia internacional per a l'alliberament de lesbianes gais, trans, bisexuals i intersexuals, des de la Diputació de Barcelona s’ha organitzat un cicle de xerrades sota el títol "A casa, però no dins l'armari".

Les converses s’emetran en directe mitjançant la plataforma virtual de Zoom i per participar-hi només us heu d'inscriure fent clic aquí.

Xerrada "(Des) Confinament LGTBI. Llums en estat d'alarma i violències LGTBIfòbiques"

La primera xerrada tindrà lloc aquest proper dimecres 17 de juny a les 18h. Porta per títol "(Des) Confinament LGTBI. Llums en estat d'alarma i violències LGTBIfòbiques" i es comptarà amb la participació de personalitats mediàtiques i amb expertesa sobre com ha afectat la COVID-19 a la LGTBIfòbia en la que s'orientarà els participants sobre quins poden ser els reptes futurs que el col·lectiu haurà de fer front en matèria de salut, laboral, social, etc.

En la conversa hi participaran l’Andrea Momoíto, periodista i col·laboradora de diversos mitjans de comunicació i Lucas Platero, psicòleg, professor i investigador de l’estudi sobre “Impactos psicosociales en población LGTBQA+ durante el estado de alarma por COVID-19 en España” del que ja fa uns mesos en vam fer ressò, donant la possibilitat de participar d’aquest, responent al formulari de l’estudi per tal de donar a conèixer les implicacions derivades de la situació de pandèmia i de la situació de confinament, així com les repercussions que aquestes poden tenir en l’àmbit personal i col·lectiu de les persones que s’identifiquen amb sexualitats o identitats no normatives. La conversa estarà moderada per Miriam Solà, filòsofa i activista LGTBI.

Col·loqui "Cultura visual LGTBI: l’última dècada”

D'altra banda, pel dimecres 1 de juliol s'ha programat el col·loqui "Cultura visual LGTBI: l’última dècada” sobre com ha contribuït el cinema i les sèries de temàtica LGTBI en el avenç de drets del col·lectiu. Hi ha nombrosos exemples de pel·lícules i sèries molt populars recents que estan contribuint de forma molt positiva a la normalització de vides i drets LGTBI, i sabem que el sector cultural LGTBI ja fa molts anys que treballa per una representació visual en clau positiva, és una bona notícia que aquest sector finalment esdevingui un sector cultural mainstream.

La taula rodona virtual comptarà amb Amparo Huertas Bailén, Directora del Màster en Comunicació LGTBI+  de la UAB, el director del Festival Internacional de Cine y Artes Escénicas LGTBI de Bilbao Zinegoak, Pau Guillén, i Jordi Samsó, president de l’entitat barcelonina, Casal Lambda que aquest any 2020 celebra els 25 anys de la seva Mostra FIRE!.

Serveis del territori

El Servei d’Atenció Integral del Baix Llobregat (SAI) és un servei de proximitat on es poden adreçar qüestions sobre diversitat sexual, orientació sexual i identitat o expressió de gènere i prevenir la LGBTI-fòbia. Ofereix una atenció integral a les persones LGBTI donant suport específic per presentar incidències i denúncies per discriminació per raó d'orientació sexual, identitat o expressió de gènere i per realitzar determinats tràmits.

Conjuntament amb el Servei d’Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ de l’Ajuntament d’Abrera, es dona resposta i informació a totes aquelles persones que puguin necessitar atenció, suport i acompanyament en relació a la diversitat afectiva, sexual i de gènere.

Podeu adreçar-vos-hi:

Servei d’Atenció Integral del Baix Llobregat: sai@elbaixllobregat.cat

Servei d’Igualtat de l’Ajuntament d’Abrera: 93 770 29 11 dones.igualtat@abrera.cat

Davant la LGTBI-fòbia, DENUNCIA
Observatori contra l’Homofòbia: https://och.cat/denuncia/

Atenció dels serveis i actuacions de la Generalitat de Catalunya: 012

Mossos d’Esquadra Martorell: 93 693 51 10

Policia Local d’Abrera: 93 770 09 81

En cas d’emergència recorda, cal trucar al 112 o enviar un mail a mossos.delictes.odi@gencat.cat

Davant la LGTBI-Fòbia, denuncia!

Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ