DIJOUS, 28/03/2024 | 09:42 h

Iniciem les classes de Mobilitat Segura a les escoles abrerenques

12/11/2019

L’alumnat de 4rt i 6è de primària de les tres escoles del nostre municipi, Francesc Platón i Sartí, Ernest Lluch i Josefina Ibáñez, inicien aquest curs l’assignatura de Mobilitat Segura, impartida per dos agents de la nostra Policia Local. Aquesta és una iniciativa de l'Ajuntament d'Abrera que té com a objectiu que l’alumnat percebi i pugui evitar el perill de manera conscient i participativa.

El curs compta amb tres sessions per a cada classe (una per trimestre). L'Escola Josefina Ibáñez ja ha iniciat la formació. Els agents de la Policia Local que imparteixen les classes, una dona i un home, s’han format de manera especialitzada en un curs impartit pel Servei Català de Trànsit a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya.

Des del Departament de Seguretat Ciutadana i el Departament d’Educació estem treballant conjuntament perquè les nostres nenes i nens coneguin la senyalística vial, però sobre tot perquè sàpiguen identificar el risc que hi ha a les vies públiques.

La regidora d’Educació i Infància de l’Ajuntament, Giulia Mirto, posa en valor aquesta iniciativa donat que “amb aquesta activitat ampliem el camp d’aprenentatge de les nenes i els nens del nostre municipi oferint-los noves eines, en aquest cas en relació amb la seva autonomia respecte la mobilitat, així com davant possibles situacions de risc que es puguin trobar al carrer. El fet que ho puguin integrar des de petites i petits és un valor afegit. En el futur seran ciutadanes i ciutadans conscients de la mobilitat segura.

També la regidora de Seguretat Ciutadana, Guadalupe Marcos, ha destacat que “amb aquesta formació volem donar a l’alumnat eines per prevenir possibles accidents i oferir una educació centrada en la persona i la seva autoprotecció”.

Des de l’Ajuntament d’Abrera agraïm a les escoles la seva col·laboració en aquesta iniciativa educativa per potenciar la mobilitat segura en el nostre municipi. Acompanyem en la seguretat a les nostres petites i petits, la futura ciutadania d’Abrera!