DIVENDRES, 19/04/2024 | 13:57 h

Comença la campanya de vacunació de la grip

28/10/2019

Avui ha començat la campanya de vacunació contra la grip 2019-2020 per protegir les persones especialment susceptibles als seus efectes, com ara les qui tenen malalties cròniques, la gent gran, les dones embarassades i els professionals sanitaris. Aquestes persones poden rebre la vacuna gratuïtament al seu centre d'atenció primària de salut.

Aquestes persones poden rebre la vacuna gratuïtament al seu centre d'atenció primària de salut. En el cas d'Abrera, tenim tres centres:

EAP del centre urbà

c/Manresa,  9 -15 baixos

T. 93 770 25 61

Per concertar visites: T. 93 326 89 01

Horari: De dilluns a divendres, de 8 a 21 hores.

EAP a Santa Maria de Vilalba

Castell Voltrera, 5

T.93 770 30 38 / 93 774 40 54

Per concertar visites: T. 93 326 89 01

Horaris: Dimarts de 8 a 15 hores i dijous de 14 a 21 hores.
(de 8 a 9, de 14 a 15 i de 20 a 21 hores només s'atenen urgències i/o emergències vitals)

EAP a Can Vilalba

Avinguda circumval.lació, 5

T. 93 770 49 39
Horaris: dilluns, dimecres i divendres de 8 a 15 hores.

No n'hi ha prou amb vacunar-se una vegada, sinó que cal fer-ho cada any perquè els virus gripals varien les seves característiques contínuament i la vacuna s'ha d'adaptar cada temporada per mantenir la seva efectivitat.

Consells de prevenció

La grip és una malaltia respiratòria vírica que s'encomana fàcilment d'una persona a una altra. Des de l’Ajuntament us oferim uns consells per prevenir-la.

Els principals símptomes de la grip són febre alta (més de 38ºC), calfreds, malestar general, tos intensa i persistent, mal de cap i dolors musculars. Té una durada de 5 a 7 dies, tot i que alguns dels símptomes poden durar una setmana o dues i es poden confondre amb la simptomatologia d’un refredat comú.

En els infants molt petits, la gent gran, les persones amb malalties greus i les persones amb diverses malalties cròniques pot provocar complicacions greus que requereixen actuacions específiques. La millor manera de prevenir la grip és amb la vacunació

Recomanacions per prevenir la grip:
· A l’esternudar, tapar-se la boca i el nas amb mocadors de paper i llençar-los després de cada ús.
· Rentar-se les mans sovint amb aigua i sabó o bé amb un preparat d’alcohol.
. Netejar i desinfectar regularment les superfícies i estris que estan més en contacte amb les mans.
· Ventilar sovint els espais tancats obrint les finestres durant uns minuts.
· Evitar el contacte proper, compartir coberts o altres utensilis amb les persones amb grip.

Què he de fer si ja he agafat la grip?
 El tractament de la grip es basa en combatre els símptomes amb medicaments útils per a la febre i el dolor. Poden existir d’altres símptomes que s’han de tractar de forma puntual i sempre sota la supervisió d’un professional de la salut. Tot i aquests medicaments que ens ajuden a tractar la febre i el malestar, el descans és un dels millors remeis per a ajudar-nos a millorar de la infecció vírica.

Vacuneu-vos contra la grip i eviteu riscos!