DIVENDRES, 29/03/2024 | 14:11 h

Presentem el Circuit d’Acollida de les persones nouvingudes

14/1/2019

L’Auditori de la Casa de Cultura va acollir, el 14 de desembre passat, una sessió informativa del Circuit d’Acollida de les persones nouvingudes a Abrera. El servei va dirigit a totes les persones immigrades de la nostra població.

L’objectiu és acompanyar les persones nouvingudes perquè puguin obtenir el Certificat d’Acollida de la Generalitat de Catalunya. Per aconseguir el certificat, les persones interessades han de realitzar tres cursos o formacions:

Mòdul A: formació en català i castellà (90 hores de cada idioma)

Mòdul B: formació de coneixements laborals (15 hores)

Mòdul C: formació d’acollida i coneixement de la societat catalana i el seu marc jurídic (15 hores)

També es pot sol·licitar assessorament en tot allò relacionat en tràmits d’estrangeria (arrelament, renovacions, reagrupament, asil, nacionalitat, règim comunitari, etc...) i derivar a recursos especialitzats si cal.

L’objectiu del circuit d’Acollida és afavorir la integració social de les persones immigrades. Aquest servei està a càrrec del tècnic del Consell Comarcal del Baix Llobregat, aquí a Abrera, i s’ofereix quinzenalment els divendres al matí.

Podeu sol·licitar cita pel Servei d’Acollida per a persones nouvingudes al Departament de  Serveis Socials, al carrer Major, 3 (tel. 93 770 29 11)  en horari de dilluns a divendres de 09.00 h a 13.30 h, i dimarts i dimecres de 16.00 h a 19.00 h.