A Abrera, aquest estiu tornem a celebrar i gaudir de les Festes Majors dels nostres barris! Aquesta setmana se celebraran les festes de Santa Maria de Vilalba i el Rebato
El cap de setmana passat hem xal·lat amb totes les activitats programades en el marc de les Festes dels barris de Ca n'Amat i Can Vilalba!
25/7/2025
Després de la nostra Festa Major, un estiu més a Abrera tornem a gaudir de les Festes Majors dels barris. Aquesta setmana, dimecres 23, dijous 24, divendres 25, dissabte 26 i diumenge 27 de juliol de 2025, se celebraran les festes dels barris de Santa Maria de Vilalba i del Rebato amb diferents activitats programades per a tota la família! Des de l'Ajuntament d'Abrera col·laborem amb les associacions de veïns i veïnes en l'organització dels esdeveniments festius. Preneu nota de totes les propostes programades!
Durant els mesos de juliol, agost i setembre podrem gaudir amb les festes dels barris d'Abrera, que organitzen les associacions veïnals amb la col·laboració de l'Ajuntament. Preneu nota de les dates i no us perdeu cap ni una!
Francisco Sánchez, regidor de Cultura
El regidor de Cultura i Festes Populars a l'Ajuntament d'Abrera, Francisco Sánchez, ha explicat que "en este mes de julio disfrutaremos de las Fiestas Mayores de nuestros barrios. Aprovechamos para agradecer el enorme trabajo y esfuerzo que des de las asociaciones vecinales están haciendo para que este año podamos disfrutar de sus fiestas mayores. ¡Salgamos a disfrutar de las actividades que nos ofrecen las asociaciones de vecinas y vecinos, con sus Fiestas Mayores!".
Festa Major de Santa Maria de Vilalba: dimecres 23, dijous 24, divendres 25, dissabte 26 i diumenge 27 de juliol de 2025
Dimecres 23, dijous 24, divendres 25, dissabte 26 i diumenge 27 de juliol de 2025, celebrarà la seva festa el barri de Santa Maria de Vilalba d'Abrera. Les activitats, organitzades per l’Associació de Veïns i Veínes del barri, amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Abrera, inclouen també activitats per a tota la família, amb actuacions musicals i activitats per a la canalla, cinema, la tradicional baixada de llits o el dinar de jubilats.
Les activitats tindran lloc al parc de Santa Maria de Vilalba i, algunes d'elles, a l'Església de Santa Maria. A continuació podeu consultar el programa de la Festa Major de Santa Maria de Vilalba de 2025!
Dimecres 23 de juliol
- 19:30h - 23:00h: 17ª Caminada popular nocturna (Cal portar sopar, beguda, lot i calçat apropiat. Els menors de 16 anys d’edat hauran d’anar acompanyats del pare, mare o tutor/a legal. La comissió de festes no en serà responsable).
Dijous 24 de juliol
- 21:30h - 23:00h: Paella popular a la pista (Venda de tiquets anticipats 10€ al Bar-Restaurant El Suro i a qualsevol membre de la comissió de festes. Data límit: 22 de juliol. Aforament: 200 persones).
- 23:00h - 00:00h: Impro show a la pista
Divendres 25 de juliol
- 14:00h - 16:00h: Dinar de pensionistes i jubilats/des
- 19:30h - 20:30h: Masterclass de Zumba a la pista
- 20:00 h - 22.00h: Torneig de futbol al camp de futbol
- 20:00 h - 21:00h: Havaneres i rom cremat a la pl. de l’Església
- 00.00 h - 03.00 h: Duet musical a la pista
Dissabte 26 de juliol
- 12:00h - 13:00h: Festa Holi a la Pista
- 13:00h - 14:00h: Concurs de tapes al Casal Social
- 18:30h - 20:30h: Ball de jubilats al Casal Social
- 18:30h - 19:30h: Jocs Tradicionals per a infants a la pista
- 19:30h - 21:00h: Jocs per a joves al camp de futbol
- 19:30h - 21:00h: Lligueta de Mölkky a la petanca
- A partir de les 21:00 h: Zona de barbacoes (per a utilitzar de forma autònoma per part de tothom qui vulgui sopar al c. Major)
- 23:30h a 4:00h: Actuació DJ a la Pista
Diumenge 27 de juliol
- 10:00h - 11:00h: Missa de Festa Major
- 12:00h - 13:00h: Festa de l’escuma a la pista
- 18:00h - 18:45h: Baixada de llits infantil
- 18:45h - 21:00h: 31ª Baixada de Llits (Inscripcions 30 minuts abans d’inici de la cursa. El conductor haurà de tenir el permís de conduir B, en vigor. Tots els menors (de les dues curses) que hi vulguin participar, hauran de tenir l’autorització signada pel pare/mare, tutor/a legal, on aquest/a es responsabilitza dels danys que li puguin ocórrer a l’infant durant la cursa i eximint a la Comissió, a l’Ajuntament i a qualsevol persona física que els representi, de qualsevol responsabilitat legal o civil en cas de danys.
- 20:30h a 22:00h Botifarrada per a participants i espectadors/es de la cursa de llits al c. Major, a la zona de la Font (Venda de tiquets 4€ al Javi Moreno. Data límit el 24 de juliol)
- 21:00h a 22.00h a Sopar lliure al camp de futbol
- 22:00h a 00.00h Cinema a la fresca al camp de futbol
Festa Major del Rebato: divendres 25, dissabte 26 i diumenge 27 de juliol de 2025
L’Associació de Veïns i Veínes del barri del Rebato, amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Abrera, també ha preparat un cap de setmana ple d'activitats per a tota la família, divendres 25, dissabte 26 i diumenge 27 de juliol de 2025, que arrencaran amb el tradicional pregó, i que inclourà actuacions musicals i activitats per a la canalla, així com el tradicional sopar al carrer, enguany amb temàtica eivissenca. Tots els actes tindran lloc al c. del Rebato i a continuació us detallarem la programació!
Divendres 25 de juliol
- 20.00 h - 20.30 h : Pregó a càrrec de Josep Sucarrats
- 21.30 h - 00.30 h: Gimcana nocturna
Dissabte 26 de juliol
- 11.00 h - 12.00 h: Espectacle infantil amb Petra la pallassa
- 12.00 h - 13.00 h: Festa de l’escuma
- 12.00 h - 15.00 h: Vermut electrònic amb Andreu Presas
- 19.00 h - 21.00 h: Bingo popular
- 21.30 h - 23.30 h: Sopar de germanor
- 23.30 h - 02.30 h: Ball de nit
Diumenge 27 de juliol
- 11.00 h - 13.00 h: Inflables d’aigua
- 19.00 h - 21.00 h: Activitats diverses
- 19.30 h - 20.00 h: Xocolatada
- 20.00 h - 21.30 h: Havaneres
Modificacions puntuals del trànsit i estacionament de vehicles
Amb motiu de la celebració de la Festa Major del barri del Rebato, es produiran diferents modificacions puntuals en l'estacionament i circulació de vehicles, que us detallem a continuació:
Carrer de San Jaume:
Prohibit estacionar i tallat el trànsit (excepte veïnat) de les 12.00 h del dissabte 26 de juliol a les 08.00 h del dilluns 28 de juliol de 2025
Prohibit estacionar el dijous 24 de juliol a les 15.00 h (trasllat de la font)
Carrer del Rebato:
Prohibit estacionar de les 15.00 h del dijous 24 juliol a les 22.00 h del dilluns 28 de juliol, a les dues bandes del carrer.
Carrer del Nord:
Prohibit estacionar del dissabte 26 de juliol a les 08.00 h al diumenge 27 de juliol a les 08.00 h
Festa Major de La Font: divendres 29, dissabte 30 i diumenge 31 d'agost de 2025

Festa Major de La Florida: divendres 19, dissabte 20 i diumenge 21 de setembre de 2025
I el cap de setmana del divendres 19, dissabte 20 i diumenge 21 de setembre de 2025, se celebrarà la darrera festa dels barris abrerencs d'enguany, amb la festa el barri La Florida. Les activitats, organitzades per l’Associació de Veïns i Veínes del barri, amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Abrera, inclouen també activitats per a tota la família, amb actuacions musicals i activitats per a la canalla, concursos i concerts. Les activitats tindran lloc, principalment, a la pl. de les Escoles Velles, Properament podreu consultar aquí el programa de la Festa Major de La Florida de 2025!
Festa Major de Sant Miquel: divendres 11, dissabte 12 i diumenge 13 de juliol de 2025
Des de l'Associació de Veïnes i Veïns del barri de Sant Miquel, amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Abrera, enguany s'ha preparat un programa amb actuacions musicals i activitats per a la canalla, així com el tradicional sopar de germanor. Tots els actes estaven programats a les pistes del barri de Sant Miquel.
La presidenta de l'Associació de Veïns i Veïnes de Sant Miquel, Sara Pedrosa, ha fet una valoració positiva: "nuestras fiestas constaban de tres días, viernes, sábado y domingo. Lamentablemente, la actividad de cena de Germán O y DJ no pudimos realizarla debido a la alerta y fuerte temporal. Pero las actividades del viernes, que eran concurso gastronómico y cine con la película Maléfica, y la actividad del domingo, fiesta de la Espuma, sí se han realizado. Nuestra valoración ha sido positiva y con la implicación de los vecinos lo hemos pasado muy bien. Dar las gracias al ayuntamiento por su trabajo y apoyo".
Divendres 11 de juliol, a les 21.00 h, es va celebrar Concurs gastronòmic de truites i Cinema a la fresca amb la projecció de “Maléfica”.
Les activitats programades pel dissabte 12 de juliol a la nit, el Sopar de germanor i Dj amb animació, es van haver de cancel·lar a causa de les pluges intenses enregistrades al nostre municipi durant la tarda de dissabte.
I finalment, el diumenge 13 de juliol, a les 12.00 h, grans i petits vam poder passar una bona estona amb la Festa de l'escuma, que va comptar amb l'assistència del nostre alcalde, Jesús Naharro.
Festa Major de Les Carpes: dissabte 12 de juliol de 2025
Des de l'Associació de Veïnes i Veïns del barri de Les Carpes de Vilalba, amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Abrera, es van organitzar diferents activitats per a tota la famíli per celebrar la festa grossa del barri, durant la jornada del dissabte 12 de juliol, que tenien lloc al Casal social i la pista del barri, (c. Empordà, 4).
Al matí, a les 11.00 h grans i petits van poder gaudir d'una Festa Holi i Festa de l'escuma molt animada.
Les activitats de la tarda, el vespre i la nit es van haver de cancel·lar a causa de les pluges intenses enregistrades al nostre municipi durant la tarda de dissabte. Així no es va poder celebrar el Torneig de dards, ni tampoc el concurs de tapes i truites, el sopar de germanor i la festa amb Dj.
Festa Major de Can Vilalba: divendres 18, dissabte 19 i diumenge 20 de juliol de 2025
Des de l'Associació de Veïnes i Veïns del barri de Can Vilalba, amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Abrera, hem preparat un programa que va incloure actuacions musicals i activitats per a la canalla, i enguany com a activitat destaca hem pogut assistir a la inauguració de la il·luminació del Castell de Voltrera d'Abrera.
Totes les activitats es van realitzar a l'exterior del casal social del barri i al mateix Castell, durant el divendres 18, el dissabte 19 i el diumenge 20 de juliol. Divendres 18 de 15.00 h a 22.30 h es van realitzar les Portes Obertes al Castell de Voltrera. A les 18.00 h vam encetar el Paintball i campionat de remigio, seguit de Pinyata infantil i Campionat de futbol sènior (Semi i Final). Vam cloure la jornada amb el Ball amb l’Orquestra Stylo fins a les 2.00 h.
Festa Major de Ca n'Amat: dijous 17, divendres 18, dissabte 19 i diumenge 20 de juliol de 2025
L’Associació de Veïns Ca n’Amat 2001, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sant Esteve de Sesrovires i l'Ajuntament d'Abrera, ha preparat enguany un programa d'activitats per a tota la família, que va incloure actuacions musicals i activitats per a la canalla, així com el tradicional sopar de germanor. Tots els actes van tenir lloc en la Pista annexa al Casal Social del barri (Av. de Sant Esteve, s/n).
El dijous 17 de juliol a les 20.30 h es va organitzar una Classe de Ioga en obert i concert de relaxació amb concs tibet.
L'endemà divendres al matí es va organitzar una Classe de ioga en obert. I a la tarda a les 19.30 h es va organitzar el Show infantil Bitxicleta. A la nit, es va organitzar el Sopar de l’entrepà, seguit del Quinto de Festa Major i Ball amb el Grup Duet Squitx fins a les 2 h.
A Abrera, aquest estiu, gaudim de les Festes Majors dels nostres barris! Us hi esperem!
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!
- Web abrera.cat
- Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma
- Youtube Ajuntament d'Abrera
- Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
- Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.
- Escolta L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del dimecres 9 de juliol de 2025, sobre la Festa Major del barri de Sant Miquel
- Escolta L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del dijous 10 de juliol de 2025, sobre la Festa Major del barri de Les Carpes
- Escolta L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del dimecres 16 de juliol de 2025, sobre la Festa Major del barri de Ca n'Amat
- Escolta L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del divendres 18 de juliol de 2025, sobre la Festa Major del barri de Can Vilalba
- Escolta L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del dimarts 15 de juliol de 2025 sobre la 31a Baixada d'andròmines de Santa Maria de Vilalba
- Escolta L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del dilluns 22 de juliol de 2025, sobre la Festa Major del barri de Santa Maria de Vilalba
- Escolta L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del dijous 24 de juliol de 2025, sobre la Festa Major del barri del Rebato