DIVENDRES, 29/03/2024 | 06:54 h
  • Ens adherim a la nova campanya de sensibilització contra el masclisme, impulsada per l’Institut Català de les Dones

+ 7

Abrera, referent en la lluita contra el masclisme! L’Institut Català de les Dones reconeix la nostra tasca dins la campanya "Diposita aquí el teu masclisme"

22/12/2020

Amb el lema “Diposita aquí el teu masclisme”, des l'Ajuntament d'Abrera ens vam sumar a aquesta iniciativa impulsada per l'Institut Català de les Dones, amb l'objectiu de reconèixer i desmuntar el masclisme per llençar-lo directament a la paperera. La institució ha elaborat un vídeo recopil·latori d'aquesta campanya, amb especial atenció al vídeo que vam elaborar des d'Abrera. Gràcies per ajudar-nos a donar visibilitat a aquesta realitat!

La campanya consistia a fer visible en les papereres públiques del nostre municipi el lema "Diposita aquí el teu masclisme" i per a això vam elaborar uns adhesius per poder reforçar el missatge i donar suport a la campanya que va compar compta amb la complicitat de molts municipis catalans, entre ells el nostre. Amb aquesta acció es volia visibilitzar aquesta realitat per a poder aconseguir la igualtat efectiva i desemmascarar les desigualtats socials, polítiques, econòmiques i jurídiques que pateixen les dones.

A la part inferior d'aquesta pàgina podeu visualitzar el nostre vídeo i també el que ha publicat al seu canal de Youtube l'Institut Català de les Dones. Des de l'Ajuntament agraïm aquest reconeixement!

Abrera, 100% feminista!

Des de l’Ajuntament d’Abrera, com a municipi declarat 100% feminista, tenim la convicció que cal poder fer conèixer millor el significat dels conceptes feminista i masclista, ja que malauradament aquests conceptes encara es confonen massa sovint i en cap cas, són antònims.

Cal parlar i reconèixer aquesta realitat per a poder eliminar la desigualtat social que genera i deixar de minimitzar els “micromasclismes” quotidians que sustenten l’estructura que el fonamenta, reproduint el mateix sistema; d’opressions i violències vers les dones.

La regidora d'Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+, Montse Navarro, ha destacat que "amb aquesta campanya de sensibilització amb l'acció de posar els adhesius “diposita aquí el teu masclisme”, a les papereres del nostre municipi,  volem donar  visibilitat a una problemàtica present i real  a la nostra societat, i que cal reconèixer aquesta realitat  per poder eliminar la desigualtat social que genera, i cal que treballem tots i totes juntes per poder eliminar-la. Aquesta acció avançada als diferents actes que es faran durant tot el mes de novembre, per commemorar el dia 25N, el Dia Internacional contra la Violència Masclista, que aquest any serà diferent a causa de la situació sanitària tant greu que estem vivint per la pandèmia de la Covid-19. Farem actes i accions reivindicatives, la majoria via xarxes socials,  però amb la mateixa força que ens representa a aquest municipi. Abrera continua dient PROU!".

Definició de masclisme

Segons la Llei 2008 del Dret de les dones a erradicar la violència masclista “el masclisme és el concepte que de forma més general defineix les conductes de domini, control i abús de poder dels homes sobre les dones i que, alhora, ha imposat un model de masculinitat que encara és valorat per una part de la societat com a superior. La violència contra les dones és l’expressió més greu i devastadora d’aquesta cultura, que no només destrueix vides, sinó que impedeix el desenvolupament dels drets, la igualtat d’oportunitats i les llibertats de les dones”.

Definició de feminisme

“El feminisme és un moviment social i polític que s’inicia formalment a finals del segle XVIII i que suposa la presa de consciència de les dones com a grup o col·lectiu humà, de l’opressió, dominació i explotació de la qual han estat i son objecte per part del col·lectiu d’homes en el marc del patriarcat sota les diferents fases històriques de model de producció, la qual cosa les mou a l’acció per a l’alliberament del seu sexe amb totes les transformacions de la societat que calgui”, escriu la insigne sociòloga Victòria Sau al Diccionario ideològico feminista (Ed. Icària. Edició 1990).

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

• Vídeo de l'Institut Català de les Dones de la campanya "Diposita aquí el teu masclisme"