DIVENDRES, 29/03/2024 | 13:24 h

+ 2

• Setmana de la Lactància Materna. Xerrada 'Desfent dubtes, creant vincles'
  • Lactància materna

Tot a punt per celebrar la Setmana de la Lactància Materna amb activitats gratuïtes virtuals i presencials

13/10/2020

Amb el lema, ‘Donar suport a la lactància materna contribueix a un planeta més saludable', des de l'Ajuntament d'Abrera, juntament amb la Fundació Hospital Sant Joan de Déu de Martorell (FHSJDM), l’ASSIR i la resta d'Ajuntaments dels Baix Llobregat Nord, posem en marxa diferents accions per celebrar la Setmana de la Lactància Materna, del dimarts 13 d'octubre al divendres 30 d’octubre.

Aquesta edició, tenint en compte la situació de crisi sanitària en la qual ens trobem per la Covid-19, les activitats de la Setmana de la Lactància seran majoritàriament de caràcter virtual. Només es mantindrà el format presencial quan sigui imprescindible i se seguiran les mesures higiènic-sanitàries vigents per la prevenció i contenció del virus.

Així, es faran xerrades i activitats en directe, i dos concursos, un de dibuixos pels més petits i petites i un de fotografia. Tanmateix, es penjaran diversos vídeos explicatius dirigits a fomentar la lactància materna que és l'afavoridora d'un vincle afectiu segur entre mare i nadó.

Cada vegada que el nadó pren el pit, la seva mare segrega prolactina i oxitocina. La prolactina, a més de ser la responsable de la producció de llet, fa que la mare estigui més pendent del seu nadó i l'oxitocina, fa que la llet surti del pit i que la mare senti amor cap al seu nadó. La mare respon a les necessitats del seu nadó oferint-li el pit que és, a més d'aliment, refugi, protecció, calor i alleujament del dolor i ho fa a demanda del seu nadó, sense esperar que plori.

Activitats de la Setmana de la Lactància Materna

Des de l’Ajuntament d’Abrera aportem el nostre granet de sorra a la Setmana de la Lactància Materna amb les següents activitats:

Dimarts 13 d'octubre. Conte per nadons: 'Històries menudes'. Una activitat dirigida a nens i nens d’1 a 3 anys a càrrec de Laura Santiago i que es realitzarà en dues sessions, una a les 17.15 h i l’altra a les 18.15 h.

L'activitat es realitzarà a la Biblioteca Josep Roca i Bros (Federico Garcia Lorca, 17) Cal inscripció prèvia al mail biblio@abrera.cat o trucant al T. 93 770 08 81.

El dimecres 14 d'octubre de 19.00 h a 20.00 h es farà la xerrada sobre la Lactància Materna: 'Desfent dubtes, creant vincles', una activitat dirigida a dones amb fills/es lactants. A càrrec de Marina Rinaldi, doula i experta en lactància.

Es durà a terme de forma online mitjançant la plataforma Jitsi Meet. Activitat gratuïta i sense inscripció prèvia.

El dimarts 20 d'octubre de 19.00 h a 20.00 h es realitzarà l'activitat Salsa amb nadons. Sessió dirigida a mares amb nadons. Cal disposar de fular o motxilla per portejar a l'infant. A càrrec de Loli Blanco, professora de balls caribenys.

El dimecres 21 d'octubre de 19.00 h – 20.00 h hi haurà la xerrada 'Com fer ús del dret sanitari per a protegir l’alletament matern immediat? Conèixer on i qui som, per poder fer allò que desitgem: alletar des del naixement'.

A càrrec de Núria Casajuana Vives, advocada de La Troca Serveis Jurídics. Es realitzarà de forma online mitjançant la plataforma Jitsi Meet. Activitat gratuïta i sense inscripció prèvia.

El dimarts 27 d'octubre de 18.00 h a 19.00 h es farà l'activitat: Música per a nadons: Cançons de falda, dirigida a famílies amb nadons de 12 a 24 mesos. Es realitzarà de forma online mitjançant la plataforma Jitsi Meet. Activitat gratuïta i sense inscripció prèvia.

I, finalment, pel dimecres 28 d'octubre de 19.00 h – 20.00 h s'ha programat la xerrada 'Lactància i prestacions socials'. Es parlarà sobre les baixes, subsidis, hora de lactància, reducció de jornada, relleu de lloc de treball i permisos específics. Conferència a càrrec de Núria Casajuana, advocada de La Troca Serveis Jurídics. Es realitzarà de forma online mitjançant la plataforma Jitsi Meet. Activitat gratuïta i sense inscripció prèvia.

En la pàgina web de la Setmana de la Lactància Materna trobareu totes les propostes i l'enllaç corresponent per participar en totes les activitats en directe. També podeu accedir-hi fent clic aquí