DIJOUS, 28/03/2024 | 19:42 h
  • Ampliem el servei de transport escolar per a l'alumnat de batxillerat de l'Institut Voltrera

+ 5

15/1/2020

Des del dimecres 8 de gener, els i les alumnes de batxillerat de l’Institut Voltrera del nostre municipi que viuen als barris utilitzen el transport escolar, que hem ampliat, i ja no és necessari que utilitzin el bus urbà. El servei continua sent gratuït per les famílies.

En els darrers anys, des de l’Ajuntament d’Abrera facilitàvem un carnet de transport urbà gratuït als alumnes de batxillerat de l'Institut Voltrera i empadronats als barris (Ca n'Amat, Can Vilalba, Santa Maria de Vilalba, Les Carpes, Sant Miquel). Una vintena d'alumnes ha sol·licitat aquest carnet cada curs escolar. Des del dimecres passat, aquests alumnes ja no cal que agafin el bus urbà i poden utilitzar el transport escolar de l’institut, fins ara només destinat a l’alumnat d’ESO.

El servei de transport de l’Institut Voltrera té un total de 124 places, un autocar de 70 places per als alumnes de 2n a 4t d’ESO i un de 54 places per als alumnes de 1r d’ESO i de batxillerat. Des de l’Ajuntament d’Abrera, mitjançant conveni amb el Consell Comarcal, hem ampliat la capacitat de l’autocar per poder encabir els alumnes de batxillerat. El cost l’assumim des del consistori i, per tant, continua essent un servei gratuït per a les famílies.

La regidora d'Eduació al nostre consistori, Giulia Mirto, ha explicat que “des de la regidoria d’Educació hem ampliat el conveni de transport amb el Consell Comarcal per tal de garantir a les Families de l’alumnat del Batxillerat de l’Institut Voltrera que viu als nostres barris que els seus fills i filles tinguin el medi per a arribar a l’institut amb total normalitat, igual que a l’ESO. Aquesta acció s’ha fet conjuntament amb la Regidoria de mobilitat i transport de forma transversal dins l’estudi i rediseny de millora del model de bus urbà, donat que aquest era el que l’alumnat feia servir fins ara; optimitzant recursos i garantint i millorant els serveis”.

Des de l’Ajuntament d’Abrera estem realitzant un estudi de mobilitat i aquesta és una de les novetats impulsades. Consulteu les parades del transport escolar abrerenc a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.