DIJOUS, 28/03/2024 | 13:10 h
  • Estació ferrocarril d'Abrera. Foto: Arxiu Municipal d'Abrera

El dissabte 2 d'abril, commemorarem el centenari de l'arribada del ferrocarril a Abrera (1922-2022)

28/3/2022

El 29 de març de 1922 arribava per primer cop a Abrera el ferrocarril, un mitjà de transport que, des de la segona meitat del segle XIX havia revolucionat el país i havia canviat radicalment la interrelació territorial. Amb motiu d'aquesta efemèride,des de l'Ajuntament d'Abrera organitzem diverses activitats entorn de la commemoració. Així, el proper dissabte 2 d'abril durem a terme un acte institucional davant l'estació (camí de l'Estació s/n) a partir de les 10.15 h. Us hi esperem!

Des de la Regidoria de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica organitzem aquest esdeveniment, que comptarà amb autoritats del nostre Ajuntament, dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya-FGC i de consistoris veïns. La regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Histórica al nostre consistori, Arantxa Galofré, ha explicat que l'objectiu d'aquesta commemoració és "recordar aquest fet i continuar explicant a la ciutadania la historia de la vila. Per aquest motiu dissabte farem un petit acte commemoratiu on els nostres veïns i veïnes podran participar d’aquesta celebració i descobrir més fets del passat d’Abrera".

L'acte comptarà amb una recreació històrica de l'arribada al nostre municipi del ferrocarril i l'amenització musical a càrrec de l'Escola Municipal de Música d'Abrera.

Estació ferrocarril d'Abrera. Foto: Arxiu Municipal d'Abrera

• Trobareu més informació sobre el centenari de l’Estació dels Ferrocarrils Catalans a Abrera (1922-2022) en aquest web municipal a la pàgina del Servei de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica fent clic aquí.

Commemoració del centenari de l'arribada del ferrocarril a Abrera

Exposició a la Casa de Cultura

Seguidament, la commemoració continuarà a la Casa de Cultura (Federico Garcia Lorca, 17) per visitar l'exposició itinerant "40 anys compromesos i preparats al futur", de FGC (1979-2019). La mostra, molt didàctica i amena, fa un recorregut per la història dels 40 anys de la companyia a través d'un dels trets que més l'han caracteritzada durant aquests anys: la capacitat d'adaptació de les seves línies a la gran diversitat del territori català. L'exposició s'emmarca dins el programa d'actes commemoratius dels 40 anys de la creació d'FGC.

Galofré també ha comentat als micròfons de Radio Abrera que "fins dissabte està oberta l’exposició de la Casa de Cultura on es fa un recorregut sobre la història del FGC i també teniu l’entrevista".

Es va exposar per primera vegada al Palau de la Generalitat, coincidint amb l'acte oficial de commemoració dels 40 anys d'FGC, el dia 5 de setembre del 2019. Des d'aleshores està en itinerància per Catalunya.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ