DIVENDRES, 19/04/2024 | 19:01 h
  • Commemorem els cent anys de l'arribada del ferrocarril a Abrera amb una exposició que podeu veure a la Casa de Cultura!

+ 8

4/3/2022

El 29 de març de 1922 arribava per primer cop a Abrera ferrocarril, un mitjà de transport que, des de la segona meitat del segle XIX havia revolucionat el país i havia canviat radicalment la interrelació territorial. Amb motiu d'aquesta efemèride, des de l'Ajuntament d'Abrera organitzem diverses activitats entorn de la commemoració. Una d'elles és la programació de l'exposició itinerant "40 anys compromesos i preparats al futur", de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya-FGC (1979-2019), que podeu veure a la Casa de Cultura (Federico Garcia Lorca, 17).

La mostra, molt didàctica i amena, fa un recorregut per la història dels 40 anys de la companyia a través d'un dels trets que més l'han caracteritzada durant aquests anys: la capacitat d'adaptació de les seves línies a la gran diversitat del territori català. L'exposició s'emmarca dins el programa d'actes commemoratius dels 40 anys de la creació d'FGC. Es va exposar per primera vegada al Palau de la Generalitat, coincidint amb l'acte oficial de commemoració dels 40 anys d'FGC, el dia 5 de setembre del 2019. Des d'aleshores està en itinerància per Catalunya.

A Abrera podem visitar la mostra lliurement a la Casa de Cultura en horaris d'obertura de la Biblioteca Josep Roca i Bros des d'aquest dimecres 2 de març fins al dissabte 2 d'abril de 2022, com dèiem, en el marc de la commemoració dels cent anys de l'arribada del ferrocarril a Abrera.

Per a més informació, podeu escoltar L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del 21/03/22 amb el responsable de Planejament i Patrimoni Històric Ferroviari d’Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Antoni Gras, fent clic aquí i a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.

Cartell Expo GGC a la Sala de Cultura

A Abrera podem visitar la mostra lliurement a la Casa de Cultura en horaris d'obertura de la Biblioteca Josep Roca i Bros des d'aquest dimecres 2 de març fins al dissabte 2 d'abril de 2022 en el marc de la commemoració dels cent anys de l'arribada del ferrocarril a Abrera.

Consulteu seguidament els horaris de la Biblioteca Josep Roca i Bros d'Abrera. Preneu nota!

• Dilluns de 15.30 h a 20.30 h
  • Dimarts de 10 h a 13.30 h i de 15.30 h a 20.30 h
  • Dimecres de 15.30 h a 20.30 h
  • Dijous de 10 h a 13.30 h i de 15.30 h a 20.30 h
  • Divendres de 15.30 h a 20.30 h
  • Dissabtes matí de 10 a 13.30 h

La història recent del país vista a través del prisma del servei ferroviari

L'exposició s'estructura en sis àmbits temàtics al voltant de la història de la companyia ferroviària catalana:

• Els orígens de la xarxa ferroviària d'FGC
  • Neix Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
  • Turisme i Muntanya
  • El Metro del Vallès i el Metro del Baix Llobregat
  • De Lleida a la Pobla. Una nova mobilitat regional
  • Present i futur d'una xarxa ferroviària innovadora

Actualment Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya-FGC és la companyia ferroviària europea més variada quant a sistemes de transport públic, atès que gestiona línies de ferrocarrils suburbans, com el Metro del Vallès i el Metro del Baix Llobregat; línies de mercaderies, com els ramals de Manresa i el del Port de Barcelona; línies de cremallera com el Cremallera de Núria i el Cremallera de Montserrat; línies de funicular, com els de Vallvidrera, Gelida, Sant Joan i la Santa Cova, i diversos telecabines i remuntadors, com els de les estacions d'esquí de La Molina, Vall de Núria, Port Ainé, Espot i Vallter 2000. A més, FGC ha incorporat recentment nous actius a la seva oferta de turisme i muntanya: l'estació de Boí-Taüll i el Parc Astronòmic del Montsec.

Des de la Regidoria de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica d'Abrera us convidem a visitar la mostra a la Casa de Cultura!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ