DIMARTS, 19/03/2024 | 06:21 h
  • Reunió II Pla Local d'Igualtat d'Abrera 07-06-21
  • Logo Diputació de Barcelona

Seguim amb el procés d'elaboració del Pla d’Igualtat Local amb la celebració el dilluns 7 de juny d'una sessió de participació telemàtica

14/6/2021

Des de la Regidoria d’Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ hem iniciat el procés d’elaboració del II Pla d’igualtat per a la Ciutadania. El passat dilluns 7 de juny, a les 18 h, vam celebrar de forma telemàtica una reunió amb dones que, a títol individual, es van inscriure i van voler participar en el procés de preparació del pla. Ha estat una sessió de treball molt participativa que ha afavorit la reflexió i construcció conjunta d'idees i mesures per continuar treballant en la linia de revertir les desigualtats entre dones i homes, i vetllar per l'equitat de gènere en tots els àmbits i des de tots els agents socials implicats. Us animem a participar en l'elaboració del II Pla d'Igualtat Local d'Abrera!

El pla d’Igualtat local és un document estratègic del govern local que ha de permetre impulsar l’aplicació de l’enfocament de gènere en totes les actuacions municipals, ja que ha de posar de manifest les diferències de gènere i les seves conseqüències en tots els àmbits de la vida de les persones, establint mecanismes per erradicar-les i assegurar la igualtat efectiva entre dones i homes.

La sessió del passat dilluns 7 de juny va comptar amb un total de 9 dones abrerenques inscrites, i la participació de la consulora Coop4equality, encarregada d'elaborar el pla, i del Servei d'Igualtat del nostre ajuntament. La tècnica municipal d'Igualtat, Esther Reales, ha destacat que "ha estat una sessió de treball molt participativa que ha afavorit la reflexió i construcció conjunta d'idees i mesures per continuar treballant en la linia de revertir les desigualtats entre dones i homes, i vetllar per l'equitat de gènere en tots els àmbits i des de tots els agents socials implicats".

Prèviament a l’elaboració del pla, cal elaborar una diagnosi de gènere. La diagnosi ens ha d’ajudar a detectar les desigualtats existents entre dones i homes per poder formular propostes d’actuació correctores que ens permetin seguir treballant per millorar la incorporació de la perspectiva de gènere en les actuacions de gestió interna i externa de l’Ajuntament d’Abrera.

Un cop estigui elaborada la diagnosi amb totes les aportacions extretes dels grups de treball, les entrevistes en profunditat a les dones referents d’Abrera que actualment s’estan realitzant, i de l’anàlisi documental i la informació socioeconòmica, es passarà a la fase del Pla d’Acció.  En aquesta segona fase presentarem la diagnosi en els dos espais de treball establerts, el grup de lideratge i el Consell Municipal de les Dones, i es revisaran  i validaran els objectius i mesures concretades en la proposta de Pla d’Acció.

• Consulteu la informació referent al procés d'elaboració del II Pla d'Igualtat Local d'Abrera fent clic aquí i al document que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.

Participació del Consell Municipal de Dones
El dimecres 12 de maig vam dur a terme una primera reunió participativa amb veïnes abrerenques que formen part del Consell Municipal de les Dones. A la trobada virtual van participar-hi 8 membres del consell, el servei d'Igualtat, la regidora Montse Navarro i personal tècnic de la consultora que va dinamitzar la sessió.

Participeu en l'elaboració del II Pla d'Igualtat Local! Més informació fent a la secció Abrera Participa

A Abrera treballem per l'equitat entre dones i homes!

Pla d'Igualtat Local

Abrera Participa