DIUMENGE, 05/05/2024 | 22:33 h

+ 10

• Signem un conveni amb la Fundació Sesé per a la integració laboral de persones en situació de vulnerabilitat i amb capacitats diverses . Foto: Fundació Sesé

22/3/2024

Des de l'Ajuntament d'Abrera hem signat, aquest divendres 22 de març, un conveni amb la Fundació Sesé per a la integració social i laboral de persones en situació de vulnerabilitat i amb capacitats diverses. El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha signat el conveni amb la presidenta de la Fundació Sesé, Ana Sesé. Els han acompanyat, per part de l'Ajuntament, la regidora d'Acció Social i primera Tinent d'Alcalde, Giulia Mirto, la regidora d'Activitats i Urbanisme, Mercedes Álvarez, el regidor de Projectes Estratègics i Desenvolupament Urbà, José Antonio Zafra, el secretari de la corporació, Àngel Balmori, el gerent, Ferran Alberdi, i la cap d'Acció Social i coordinadora de l'àrea, Sílvia Ros. Per part de l'empresa Sesé, ha assistit Héctor Cebrian.

Des de la seva creació el 2013, la Fundació Sesé té la missió de generar oportunitats de desenvolupament social i laboral que millorin la vida de les persones, en particular aquelles en situació de vulnerabilitat i/o amb capacitats diverses. Amb aquest conveni de col·laboració, l'Ajuntament d'Abrera i la Fundació Sesé treballaran conjuntament en l'orientació i inserció laboral de persones pertanyents a perfils vulnerables o amb capacitats diverses, tal com han destacat el nostre alcalde, Jesús Naharro, la regidora Giulia Mirto i la presidenta de la Fundació Sesé, Ana Sesé.

Jesús Naharro, alcalde

"Desde el Ayuntamiento de Abrera hacemos una valoración muy positiva de la firma de este convenio, con el que vamos a iniciar un proyecto que va a tener como objetivo la integración de las personas con diversidad funcional en el mundo laboral. Para ello, el sector empresarial y el ayuntamiento establecemos diálogos, sinergias y, sobre todo convenios, e intentamos mejorar la vida de nuestros vecinos y vecinas, con proyecto, con compromiso y con sostenibilidad".

Giulia Miro, regidora d'Acció Social

"Celebramos la colaboración implicada de la Fundación Sesé con nuestro municipio por una Abrera más Igualitaria. Con este convenio de colaboración, una vez más podremos establecer sinergias para ofrecer a nuestra ciudadanía oportunidades de formación e inserción laboral protegidas. Es una oportunidad que nace hoy, y en la que seguiremos trabajando conjuntamente para crear un punto de referencia en oportunidades para todas las personas en clave de inclusión social. Des de la Regidoria d'Acció Social i Drets a la Ciutadania seguiremos impulsando todos aquellos proyectos estratégicos, como lo es éste, que acerquen las oportunidades especializadas y al largo de todo el ciclo vital al colectivo de personas en situación de vulnerabilidad o de diversidad funcional".

Ana Sesé, presidenta de la Fundació Sesé

“La Fundación Sesé es parte del alma de Sesé y compartimos con la compañía el compromiso de trabajar para lograr una sociedad más justa. Y, por ello, queremos ampliar el alcance de nuestros proyectos a todos los territorios en los que Sesé está presente. Dentro de este objetivo, la colaboración con el Ayuntamiento de Abrera supone impulsar nuestras actividades en Cataluña para mejorar el bienestar y la calidad de vida de las personas que más lo necesitan. Estamos muy ilusionados por empezar a trabajar junto al equipo de Acción Social de Abrera para crear nuevas oportunidades de formación y empleo para las personas con discapacidad y para otros colectivos que también se encuentran en situación de vulnerabilidad social".

Formació, inserció laboral i integració social

Amb la signatura d'aquest conveni entre l'administració local i la fundació Sesé també es treballarà en la promoció de la formació de persones pertanyents a perfils vulnerables o amb capacitats diverses mitjançant el disseny i la posada en marxa d'accions que contribueixin a la seva inserció laboral i en definitiva per proporcionar-los possibilitats reals d'integració social i laboral.

També es treballarà en la realització d'altres accions d'interès per a ambdues institucions relacionades amb l'ocupació, la formació i l'atenció social com poden ser l'organització i la participació en fires, jornades, seminaris o altres esdeveniments, així com l'establiment de vincles de col·laboració amb entitats del tercer sector per estimular sinergies col·laboratives per fomentar i crear oportunitats de desenvolupament personal, social, formatiu i laboral. Amb aquest conveni, també es desenvoluparan projectes amb què concórrer a línies de suport, subvencions, fons nacionals o en l'àmbit de la Unió Europea per finançar-los totalment o parcialment.

Línia estratègica 'Abrera igualitària'.

Aquesta acció de l'Ajuntament d'Abrera respon a la línia estratègica "Abrera igualitària" del Pla Estratègic Municipal (PEM) per aquest mandat 2023-2027, que respon a l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 'Treball digne i creixement econòmic' i l'ODS número 10 'Reducció de les desigualtats'. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’Agenda global 2030. A través de l'espai web pem.abrera.cat, la ciutadania pot explorar el PEM i consultar-ne l'estat d'execució i els resultats. Consulteu l'espai web del Pla Estratègic Municipal pem.abrera.cat

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023