DIUMENGE, 28/04/2024 | 10:23 h

• Teatre a Escola Francesc Platón i Sartí 11
  • Teatre a Escola Francesc Platón i Sartí 10
  • Teatre a Escola Francesc Platón i Sartí 7

Iniciem la 5a edició del projecte 'Teatre a les escoles' per apropar el teatre a tots els nens i nenes de les escoles d’Abrera!

15/3/2024

En el marc de l’Abrera Educa, des de l'Ajuntament d'Abrera hem començat fa unes setmanes el Projecte de Teatre a les escoles 2023-2024, en horari lectiu, amb la finalitat d’apropar el teatre a tots els nens i nenes. Aquest curs ja fem la 5a edició! El projecte té com a objectiu desenvolupar l’activitat artística de teatre des de la tècnica de teatre de moviment i text, l’expressió corporal i oral, la creativitat i el muntatge d’una producció. Des del consistori assumim el cent per cent del cost del programa, molt ben acollit per les escoles abrerenques i l'alumnat.

Innovació educativa per a la cohesió social i la convivència

La proposta es va dur a terme per primera vegada el curs 2018-2019, com una experiència d’innovació educativa que aporta una eina significativa per a la cohesió social i la convivència, ja que el teatre té com a principal eix el desenvolupament personal i social. A més, estimula el talent creatiu i artístic, tal com ha explicat la regidora, Conxi Sierra:

Conxi Sierra, regidora d'Educació

"En l'etapa d'infantil i primària, el teatre juga un paper crucial en el desenvolupament integral dels infants, ja que  no només ofereix  l'oportunitat de divertir-se, sinó que també els proporciona un espai per créixer i aprendre. Els nens i les nenes creen, desenvolupen habilitats socials i lingüístiques, superen la timidesa, construeixen una autoestima positiva, resolen conflictes de manera imaginativa i d’altres raons que podríem continuar anomenant".

"Un altre aprenentatge també molt significatiu és el cultural, ja que mitjançant el teatre els infants poden aprendre sobre diferents cultures, tradicions, històries i perspectives, el que els ajuda a comprendre als altres. Aquesta és una activitat que des de la Regidoria d’Educació proposem a la Guia d’activitats educatives de l’Abrera Educa cada curs escolar, perquè el que és viu i s’escenifica emociona i s’interioritza com a saber".

Conxi Sierra: "Aquesta és una activitat que des de la Regidoria d’Educació proposem a la Guia d’activitats educatives de l’Abrera Educa cada curs escolar, perquè el que és viu i s’escenifica emociona i s’interioritza com a saber".

Les manifestacions artístiques formen part del nostre entorn, incideixen en la vida de les persones i permeten espais de relació en els quals flueixen experiències, significats, emocions, idees i pensaments. L’educació artística a l’educació infantil i primària té per objectiu desenvolupar les competències perceptives i d’expressió que permetin a l’alumnat comprendre el seu entorn i els mons artístics i culturals i adquirir eines per comunicar-se amb els llenguatges de les arts.

És molt important ensenyar els nens i nenes a expressar-se, a vèncer les seves dificultats, a posar-se davant d’un públic... I, sobretot, a treballar en equip, aprendre la importància de treballar conjuntament i reconèixer que en un equip tothom és important i que es treballa per tirar endavant un projecte comú.

Teatre a Escola Francesc Platón i Sartí 8.jpg

Formació en arts escèniques durant quatre mesos

Durant quatre mesos, de febrer a maig, tot l’alumnat de I5 de l’Escola Francesc Platón Sartí i de l’Escola Ernest Lluch, i tot l’alumnat de 4t de l’Escola Josefina Ibáñez, rebran unes 15 sessions de formació teatral, dintre de l’horari lectiu. En total rebran la formació uns 108 nens i nenes.

Els professionals experts, un actor i una actriu amb formació també en l’àmbit socioeducatiu, han adaptat la formació a les característiques del grup i al projecte educatiu de cada centre. I en tot moment, atenent les necessitats, habilitats i motivacions de cada nen/a, donant una especial atenció a qualsevol necessitat educativa especial.

Teatre a Escola Ernest Lluch 2.jpg

Mostra de teatre el mes de maig

Les famílies de l'alumnat veuran els resultats de les sessions formatives a través de la Mostra de teatre que els i les alumnes oferiran el mes de maig. Tant les famílies, com els mestres i les mestres, com els nens i les nenes, cada any han manifestat molta satisfacció per l’impuls de l’àmbit artístic dins les escoles.

Teatre a Escola Josefina 1.jpg

Línia estratègica "Abrera educadora"

Aquesta acció de l'Ajuntament d'Abrera respon a la línia estratègica "Abrera educadora" del Pla Estratègic Municipal (PEM) per aquest mandat 2023-2027, que respon a l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS), número 4 "Educació de qualitat". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’Agenda global 2030. A través de l'espai web pem.abrera.cat, la ciutadania pot explorar el PEM i consultar-ne l'estat d'execució i els resultats.

A Abrera impulsem les arts escèniques a les escoles!

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023