DIMECRES, 24/07/2024 | 01:38 h
  • Iniciem un servei d'informació i orientació per a persones amb capacitats diverses
  • niciem un servei d'informació i orientació per a persones amb capacitats diverses. Freepik

Iniciem un servei municipal d'informació i orientació per a persones amb capacitats diverses

7/2/2024

A Abrera, les persones són primer! En el marc del projecte municipal “Abrera Municipi que Cuida”, des de la Regidoria d’Acció Social de l’Ajuntament d’Abrera ampliem els serveis d’atenció a la ciutadania amb capacitats diverses. Així, iniciem el Servei d'orientació i suport a persones amb capacitats diverses, en col·laboració amb la Fundació Summae.

Servei especialitzat i adreçat també a les famílies

El Servei d'Orientació i Suport a persones amb capacitats diverses vol acompanyar i donar el suport necessari per a contribuir a la millora de la qualitat de la vida i al seva inclusió sòcio-laboral a la comunitat, tal i com ha destacat la regidora, Giulia Mirto:

Giulia Mirto, regidora d'Acció Social i Drets de la Ciutadania

“Com ja vàrem anunciar el passat mes de desembre, des de la Regidoria d’Acció Social de l’Ajuntament d’Abrera estem redissenyant i ampliant els serveis d’atenció a la ciutadania amb capacitats diverses. En aquesta ocasió, us posem a disposició un nou servei especialitzat d’atenció i acompanyament en els àmbits del lleure, l’esport, l’assistència, el laboral, o la cultura entre d’altres; tant de forma individual, com grupal. És a dir, un servei especialitzat i centralitzat en què, qui ho necessiti, podrà treballar tots aquells àmbits de la vida amb què ens trobem les persones al llarg de tot el nostre cicle de Vida. També és un servei adreçat a les famílies, per tal de treballar conjuntament la millora de la qualitat de vida de les persones amb capacitats diverses. Us convidem a conèixer-lo, i a fer-ne ús"

Giulia Mirto: 'També és un servei adreçat a les famílies per treballar conjuntament la millora de la qualitat de vida de les persones amb capacitats diverses'.

Atenció personalitzada

En una atenció personalitzada es recullen les inquietuds, interessos i necessitats, així com les capacitats i les habilitats i també dificultats, per tal de poder orientar i acompanyar en l'establiment d'un itinerari vital en els camps lúdic, social i laboral.

Aquest servei, ajustant-se a la situació individual i del seu entorn, pretén facilitar l'apoderament i màxima autonomia possible, perquè la persona pugui esdevenir la protagonista de la seva vida, posant en valor les seves capacitats per sobre de les dificultats, facilitant la seva inclusió activa a la comunitat.

A qui s'adreça?

• A persones amb o sense reconeixement del grau de discapacitat i als seus familiars o referents pròxims.
  • A totes les persones relacionades amb la diversitat en les capacitats que necessitin un assessorament en aquest àmbit.

Què ofereix el servei especialitzat?

• Informació, orientació, atenció i seguiment personalitzat.
  • Informació, orientació, atenció i seguiment en grup.
  • Coordinació i planificació de les activitats específiques adreçades a aquest col·lectiu dels diferents àmbits: de lleure, esportius, culturals, assistencials, etc.

Per a més informació sobre el servei

• Adreceu-vos al Servei d'Atenció a les Persones de l'Ajuntament d'Abrera:
    • Carrer Major, 3, en horari d'atenció a la ciutadania
    • Cal demanar cita prèvia al T. 93 770 29 11 o al whatsapp +34 680 16 20 68
    • També podeu enviar un mail a l'adreça capacitatsdiverses@abrera.cat

Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!

• Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
  • Youtube Ajuntament d'Abrera
  • Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

FALDÓ NOTÍCIES 2023