DISSABTE, 27/07/2024 | 08:01 h
  • Avancen a bon ritme les obres del pícnic del Torrent Gran, una nova zona de lleure a Sant Ermengol d’Abrera

+ 27

• Iniciem les obres de la nova zona de pícnic i lleure de Sant Ermengol d’Abrera
  • Nou equipament: 'pícnic del Torrent Gran'

El dimecres 24 de maig passat, el nostre alcalde, Jesús Naharro, va visitar la zona que ja es troba en obres

31/5/2023

A Abrera cuidem i millorem el nostre espai públic! Avancen a bon ritme els treballs de construcció de la nova zona de pícnic i lleure per a tota la ciutadania en una parcel·la municipal de 6.386 m2, situada al c. del Camí dels Sagraments, en el Polígon Industrial de Sant Ermengol del nostre municipi. L’actuació recull un dels projectes guanyadors dels Pressupostos Participatius 2019-2020.

Visitem les obres del nou pícnic d'Abrera

El dimecres 24 de maig passat, l'alcalde d'Abrera en funcions, Jesús Naharro, acompanyat de tècnics i tècniques municipals, va visitar les obres del nou pícnic del Torrent Gran del nostre municipi, que avancen a molt bon ritme, tal com ha explicat en declaracions a Ràdio Abrera el mateix alcalde abrerenc en funcions: "continuem treballant; estem veient com evoluciona aquest espai que serà una nova zona d'esbarjo i d'oci per a la ciutadania d'Abrera, i el qual ja podem veure la cimentació i els fonaments de les estructures que conformaran aquest nou pícnic, així com l'aplanament dels terrenys. Amb tot plegat, veurem un canvi substancial en aquest àmbit".

Amb aquesta nova zona de pícnic i lleure de Sant Ermengol, "des de l’Ajuntament d’Abrera afavorim i promovem l’esbarjo a l’aire lliure en unes instal·lacions inclusives i accessibles per a tothom, còmodes, segures i afables amb el nostre entorn”.

Jesús Naharro: 'Amb la nova zona de pícnic i lleure de Sant Ermengol, afavorim i promovem l’esbarjo a l’aire lliure en unes instal·lacions inclusives i accessibles per a tothom, còmodes, segures i afables amb el nostre entorn'.

Naharro ha remarcat que "estamos muy contentos de ver como evoluciona y esperemos que durante los próximos meses se acabe de definir esta obra que tanto interés tenemos en poder desarrollar y presentar y que nuestros vecinos y vecinas puedan utilizarlo."

El nou pícnic d'Abrera, una realitat molt propera

El nou pícnic d’Abrera comptarà amb una tanca perimetral, amb un mòdul d’accés per als usuaris i usuàries, una pèrgola, pavellons destinats a recepció, banys i magatzem i portes d’accés pels serveis de manteniment. El terreny s’adequarà mitjançant uns murets de gabions, que organitzaran els nous usos de l’espai d’oci.

La nova àrea de pícnic comptarà amb 20 barbacoes, així com dues zones de safareigs per tasques de neteja. L’equipament comptarà amb 18 taules, distribuïdes en tres àmbits, acotades pels camins ja existents i uns altres de nova creació, delimitats amb traces de fusta encastades al terreny natural.

Iniciem les obres de la nova zona de pícnic i lleure de Sant Ermengol d’Abrera

Un pícnic inclusiu per a tothom i sostenible

Per facilitar l’accés de les persones amb mobilitat reduïda, en el sòl també es crearà un itinerari adaptat amb pavimentació de formigó pintat, que unirà l'accés amb la zona de barbacoes i una àrea de taules.

El nou pícnic inclourà també tres zones de jocs: un gronxador inclusiu per a tots els nens i nenes, una pista de vòlei, i una tirolina de 25 metres de longitud, espais lúdics dissenyats per tal que els nostres infants i famílies puguin jugar i gaudir de forma segura en un equipament òptim.

Pensant també en visites escolars o d’entitats, el recinte inclourà una zona per fer docència i formació a l’aire lliure.

Iniciem les obres de la nova zona de pícnic i lleure de Sant Ermengol d’Abrera

Pel que fa a l’entorn natural del nou pícnic, es plantaran nous arbres i plantes arbustives com la photinia fraseri, que requereixen poca aigua. El pícnic ha estat projectat amb totes les premisses sostenibles que permetin l’estalvi de consum, tant d’electricitat com d’aigua.

L’actuació recull un dels projectes guanyadors dels Pressupostos Participatius 2019-2020 d’Abrera. Amb 327 vots, la proposta "Zona de pícnic al polígon Sant Ermengol” va ser la tercera més votada del procés participatiu.

Abrera Participa

Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!