DISSABTE, 27/07/2024 | 18:02 h

L'alumnat de tercer curs de l'Escola Ernest Lluch visita el consistori d'Abrera dins l'activitat 'El meu Ajuntament'. Moltes gràcies!

23/11/2022

Comencem amb les visites del curs 2022 - 2023 en el marc de l'activitat ‘El meu Ajuntament’, adreçada als i les alumnes de tercer curs d’Educació Primària de les escoles del municipi, amb la finalitat de presentar als nens i nenes d'Abrera com és l’Ajuntament i la seva organització. Aquest dimecres 23 de novembre hem rebut la visita de l'alumnat de tercer curs de l'Escola Ernest Lluch. Moltes gràcies a totes i tots!

Els nens i nenes de tercer curs de l'Escola Ernest Lluch han fet una visita guiada per l’Oficina d’Atenció Ciutadana (l’OAC), la Sala de Juntes de Govern Local i la Sala de Plens, on els ha rebut l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, la regidora d'Educació, Giulia Mirto i la tècnica municipal, Maria Edo.

La regidora d'Educació, Giulia Mirto, ha destacat l'interès i sensibilitat de l'alumnat: “un curs més acollim l’alumnat de les tres escoles de primària d’Abrera: l’Escola Francesc Platón i Sartí, l’Escola Josefina Ibáñez i l’Escola Ernest Lluch; per dur a terme l’activitat “El meu ajuntament” on a partir de la realització d’una sessió a l’aula amb la nostra tècnica d’educació municipal coneixen el funcionament de l’Ajuntament i el nostre municipi; i després amb la visita aquí a l’Ajuntament, ho veuen a la pràctica. Estem molt agraïdes de poder compartir aquesta estona plegades, moment en que a més d’aprendre conjuntament i passar-ho bé, ens expliquen les seves inquietuds. En aquesta edició l’alumnat de les tres escoles ha mostrat gran interès tant en temes de sostenibilitat, com d’atenció a les persones grans i a les persones en situació de vulnerabilitat, fet que ens mostra que la nostra infància és sensible a temàtiques tant importants. Els felicitem per aquestes inciatives a tots i totes elles; i per suposat al professorat i la totalitat de la comunitat educativa que treballen cada dia per l’educació a Abrera”.

Treball previ a les aules

'El meu Ajuntament’ comença a l’aula de l’escola, on la tècnica d’educació municipal explica als nens i nenes com funciona l’administració local. A més, els/les alumnes realitzen unes eleccions municipals a classe, escollint un alcalde o alcaldessa amb el seu equip de govern que, durant la visita al consistori, ocupen el seu lloc corresponent a la Sala de Plens.

En el cas de l'Escola Ernest Lluch la visita a les aules per part de la tècnica d'Educació, Maria Edo, es va dur a terme el dijous 3 de novembre passat, a les dues classes de tercer curs del centre.

El Meu Ajuntament - Sessió a l'aula de l'Escola Ernest Lluch 03-11-22

En el cas de l'Escola Josefina Ibañez, la sessió teòrica a les aules va tenir lloc el dimecres 16 de novembre passat, i a l'Escola Francesc Platón i Sartí està programada pel dijous 12 de gener de 2023.

A l'Ajuntament, els nens i nenes de l'Escola Ernest LLuch han presentat el seu ”programa electoral” a l’alcalde, aquest dimarts 23 de novembre, amb diverses propostes per fer d’Abrera un poble millor i li han fet diverses preguntes sobre el govern municipal. Moltes gràcies a totes i tots!

La visita al nostre Ajuntament de l'alumnat de l'Escola Josefina Ibáñez està programada pel dimecres 14 de desembre, i els de l'Escola Francesc Platón i Sartí ens visitaran el dimecres 18 de gener de 2023. Us hi esperem a totes i tots per sentir les vostres propostes!

'El meu Ajuntament' a Ràdio Abrera

Les aportacions dels i de les alumnes i les preguntes a l’alcalde s’emeten després a Ràdio Abrera (107.9 FM, www.radioabrera.cat i a l'Aplicació gratuïta de Ràdio Abrera per a dispositius mòbils:

• 'El Meu Ajuntament' de l'Escola Ernest Lluch  s'emetrà el dissabte 26 de novembre de 2022 a les 12.04 h
  • 'El Meu Ajuntament' de l'Escola Ernest Lluch s'emetrà el dissabte 17 de desembre de 2022 a les 12.04 h.
  • 'El Meu Ajuntament' de l'Escola Francesc Platón i Sartí s'emetrà el dissabte 21 de gener de 2023 a les 12.04 h.

Podeu a escoltar i descarregar el podcast dels programes de 'El Meu Ajuntament' de cursos ateniors fent clic aquí o a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ