DIVENDRES, 19/04/2024 | 10:40 h
  • Felicitem l’abrerenca Maria Gijón per classificar-se pel Campionat del Món d’Ironman 70.3 de 2023

+ 2

Abrera amb l'esport! Felicitem l’abrerenca Maria Gijón per classificar-se pel Campionat del Món d’Ironman 70.3 de 2023

Gijón va aconseguir classificar-se per una de les proves més exigents a nivell físic: el Mundial d’Ironman 70.3, que es celebrarà a Lahti (Finlàndia), el 26 i 27 d’agost de 2023

14/11/2022

Amb 31 anys, l’abrerenca Maria Gijón s’ha classificat pel Campionat del Món d’Ironman 70.3, que se celebrarà a Lathi, Finlàndia, el 26 i 27 d’agost del 2023 en categoria masculina i femenina. Els i les participants que el disputaran assoleixen la classificació al llarg de l’any, ja que se celebren proves per tot el món i els millors triatletes de cadascun dels Ironman 70.3 es classifiquen per a competir en la prova mundial. Des de l’Ajuntament d’Abrera volem felicitar a Maria Gijón per aconseguir una fita tant ambiciosa i exigent. Enhorabona!

Gijón va aconseguir el bitllet a Finlàndia  a Calella el 2 d’octubre, a l’Ironman 70.3 Barcelona, on va quedar tercera. En declaracions a Ràdio Abrera, Gijón explica que se sent “molt orgullosa” del resultat obtingut a l’ lronman 70.3 de Barcelona, ja que es tractava del “triatló més llarg que havia fet mai” i perquè en un principi “la seva idea era creuar la meta i prou”.

Nou desafiament: Campionat del Món Ironman 70.3

L’abrerenca es dedica aquesta exigent modalitat des de fa sis anys, tres dels quals ho fa de forma habitual. Al llarg d’aquest temps ha participat en molts triatlons de curta distancia, essent l’Ironman 70.3 de Barcelona el més llarg en el que participava. Per tant el repte de participar en el Campionat del Món de Finlàndia és majúscul.  Per arribar-hi en el millor estat físic i mental, Maria s’està preparant “amb molta il·lusió” ja que segons apunta “al final no deixa de ser el Campionat del Món, per tant el nivell serà top” tal i com ens explica ella mateixa. L’objectiu que es marca l’atleta és “fer-ho el millor possible, entrenar-me al 200% i gaudir de l’experiència, ja que al final competiré al costat dels meus referents, els triatletes amb els que m’he estat motivant. Tinc molta il·lusió i moltes ganes”, conclou.

I més enllà del repte del proper mes d’agost, Gijón ja està pensant en nous desafiaments que passa per diputar el seu primer Ironman. “ el meu objectiu després de Campionat del Món 70.3 és fer un IronMan complert, que és el doble de distància”.  A més, tot i que confessa que encara no té tancat el calendari més proper, si que hi ha proves que té marcades en vermell com són la mitja Marató de Barcelona o la Ciclo Turista 321 de Mallorca.

Periodista, atleta i abrerenca de bressol

Maria Guijón compagina la seva passió i dedicació per l’esport amb la seva feina al departament de màrqueting del Banc Sabadell. També en declaracions a Ràdio Abrera, Gijón explica que ella no viu de l’esport, sinó que és el seu hobbie i que el “compagina rascant hores del dia. Les hores del dia són les que són i toca matinar per nadar, anar a treballar i, per la tarda, poder entrenar l’altre disciplina”. Com ella mateixa relata es tracta “d’un procés exigent en el que cal entrenar tots els dies i alguns més d’una disciplina”.

L’Atleta i periodista va néixer i créixer a Abrera i tot i que per motius laboral va estar un temps fora del nostre municipi, al 2022 va tornar a viure-hi. Des de l’ajuntament d’Abrera celebrem comptar amb una campiona com la Maria Gijón entre els nostres veïns i veïnes!

Maria Gijón: 'Animo a tothom a que practiqui aquest esport i aviso que és adictiu'

La triatleta considera que “qualsevol persona pot fer un Ironman si s’ho proposa però, així si, amb cap”. També recorda que és un esport dur i que això pot comportar “l’aparició de lesions”. De fet, la fita assolida per l’abrerenca té doble mèrit ja que ta i com explicava ella mateixa “des del mes de febrer estic amb un edema ossi que m’ha dificultat sobretot a  l’hora de preparar la carrera a peu”.

De la seva banda Gijón aconsella a tots aquells que es vulguin introduir en aquest apassionant món del triatló “que vagi a poc a poc, que busqui un equip (és molt més fàcil entrenar amb un equip de triatló), i poc a poc comenci a córrer petites distàncies (nedant, corrent i en bici), continuar amb un triatló de curta distància i, poc a poc, arribarà el moment que havent entrenat amb seny, es podrà fer un Ironman.” En aquest sentit Maria Gijón anima a tots els veïns i veïnes d’Abrera a que “s’animin a practicar-lo” i deixa un advertència; “aviso que enganxa”.

Des de l’Ajuntament d’Abrera felicitem a la nostra triatleta mundial i li desitgem molts èxits tant al Campionat del Món  d’Ironman 70.3, com a la resta de desafiaments que es proposi!

Abrera amb l'Esport i amb els i les nostres esportistes!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

Canals Comunicació Ajuntament faldó