DIJOUS, 28/03/2024 | 20:40 h
  • Abrera, subseu del 6è Congrés de les Dones del Baix Llobregat
  • Abrera municipi feminista

Abrera, subseu del 6è Congrés de les Dones del Baix Llobregat

Aquest dimarts 14 de juny amb la xerrada-debat “Reptes de l’educació sexual per l’empoderament sexual femení i l’erradicació de les violències sexuals”

14/6/2022

El Congrés de les Dones del Baix Llobregat arriba enguany a la sisena edició, en un escenari completament diferent al d’anteriors congressos, on el moviment i els valors feministes són més necessaris que mai. Un any més, el municipi d’Abrera s’implica i participa activament en aquest esdeveniment i organitza una activitat precongressual per treballar un dels aspectes a abordar en la Comissió d’Empoderament sexual i reproductiu, alhora que s’entrecreua i aborda també la manifestació de les violències masclistes i específicament, les violències sexuals, que intervenen en aquest àmbit.

Així doncs, aquest dimarts 14 de juny a les 17.00 h tindrà lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament d’Abrera (Pl. de la Constitució, 1) la xerrada-debat “Reptes de l’educació sexual per l’empoderament sexual femení i l’erradicació de les violències sexuals” de la mà de Miriam Aleman Calatayud, professional àmpliament reconeguda en el sector de la igualtat; que actualment exerceix com a coordinadora de projectes adreçats a la comunitat educativa a Candela Cooperativa.

La xerrada-debat “Reptes de l’educació sexual per l’empoderament sexual femení i l’erradicació de les violències sexuals” s’adreça principalment a famílies, equips educatius, camp de la salut, entitats i persones compromeses en els reptes per una educació sexual que posi al centre la cura i el plaer i que persegueixi l’erradicació de les violències sexuals.

La xerrada-debat s’adreça principalment a famílies, equips educatius, camp de la salut, entitats i persones compromeses en els reptes per una educació sexual que posi al centre la cura i el plaer i que persegueixi l’erradicació de les violències sexuals.

Perspectiva feminista

En aquesta trobada s’oferirà el marc i les eines per a fer possible una educació sexual integral que acompanyi la infància i la gent jove en la vivència plena i enriquidora de la seva sexualitat. Destacarem els reptes de l’educació sexual des d’una perspectiva feminista i trencarem amb els tabús. Desmuntarem mites per anar més enllà de l’educació sexual entesa exclusivament com a prevenció dels embarassos no desitjats i ITS’s i poder així prioritzar la sexualitat com a recerca del plaer i la cura, contribuint a la prevenció de les violències sexuals i masclistes tant presents encara a dia d’avui.

També ens permetrà comprendre les sexualitats de manera integral des d’una perspectiva feminista, tot analitzant críticament els estereotips, rols, desigualtats i violències de gènere; així com les seves conseqüències i manifestacions actuals. I desenvolupar eines de prevenció i acompanyament des de la perspectiva de la cura i el plaer; tot afavorint que els agents responsables en l’educació sexual fomentin l’apoderament de la gent jove en el camp de la salut sexual i reproductiva.

6è Congrés de les Dones del Baix Llobregat

La pandèmia ha posat de manifest o ha agreujat moltes de les desigualtats i problemàtiques socials que existien prèviament. Les desigualats per raó de gènere no són una excepció, i les dades mostren clarament com les conseqüències i afectacions de la pandèmia i la crisi global no són les mateixes per a dones i homes.

En una comarca declarada feminista, amb una llarga trajectòria en el desenvolupament de polítiques públiques per la igualtat de gènere, i on el moviment feminista continua més viu que mai, el 6è Congrés de les Dones permetrà omplir la comarca de debats, espais de participació i reflexió entorn als sis àmbits que estructuren el Congrés:

• Violència masclista
  • Empoderament sexual i reproductiu
  • Salut
  • Maternitats
  • Dones en el futur del treball
  • Trajectòries vitals de les dones

El 6è Congrés de les Dones del Baix Llobregat es celebrarà a Cornellà de Llobregat els dies 4 i 5 de novembre sota el lema #weareone #somuna #somosuna.

Espai de debat i coneixement

El Congrés de les Dones del Baix Llobregat és un espai de coneixement i debat, però sobretot de participació. Una oportunitat de reflexionar conjuntament sobre la situació de les dones i les desigualtats de gènere, i cercar la manera d’erradicar-les i continuar avançant cap a la plena igualtat.

Els objectius principals del Congrés són:

• Situar el feminisme i els drets de les dones al centre de l’agenda política i social.
  • Crear espais de participació i coneixement feminista.
  • Analitzar el context en el qual es produeixen les desigualtats de gènere.
  • Fomentar el debat crític i la participació de la ciutadania.
  • Analitzar els reptes i les oportunitats de les dones en un context postpandèmic.
  • Evidenciar el perill d’una recuperació socioeconòmica sense perspectiva feminista.
  • Promoure el treball en xarxa d’agents polítics, econòmics i socials, com a element clau per a l’assoliment de la plena igualtat de drets i oportunitats de les dones.
  • Promoure la SORORITAT.
  • Reforçar el diàleg feminista interseccional.
  • Establir aliances feministes intergeneracionals, amb especial atenció a les dones joves i les dones grans, passat, present i futur del moviment feminista.

Més informació a l'espai web del 6è Congrés de les Dones del Baix Llobregat: https://www.elbaixllobregat.cat/6congresdones

•  Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma