DIVENDRES, 29/03/2024 | 05:55 h
  • Col·laborem en la celebració de la Festa Major del barri de Can Morral, organitzada per l’Associació de veïns i veïnes. Moltes gràcies a tothom!

+ 18

• Veïns i veïnes de Can Morral participen al taller de decoració per la Festa Major del dissabte 4 de juny (2)

Col·laborem en la celebració de la Festa Major del barri de Can Morral amb diferents activitats programades!

8/6/2022

El dissabte 4 de juny passat, el barri de Can Morral ha tornat a celebrar la seva Festa Major, amb un seguit d’activitats organitzades per l’Associació de Veïns i Veïnes del barri, amb la col·laboració amb el Departament de Cultura i el Servei de Mediació i Convivència Ciutadana de l’Ajuntament d’Abrera.

Des de l’Associació de Veïns i Veïnes de Can Morral, agraeixen totes entitats que hi participen la seva col·laboració, així com el suport que hem donat des de l'Ajuntament.

La Festa Major de Can Morral, per a tothom!

A Abrera reprenem les nostres festes! En aquesta ocasió, la primera Festa Major que hem recuperat ha estat la del barri de Can Morral. Les activitats van començar dissabte a les 10.30 h amb jocs tradicionals per petits i gran al Parc Onze de Setembre. A les 12.00 h es va organitzar una Masterclass de sevillanes a càrrec de Juventudes Rocieras d’Abrera. A les 13.30h es va dur a terme una paella popular, també amb opció vegana.

Ja a la tarda, a les 17.00 h es va fer un petit refrigeri cortesia de l’AMPA de l’Escola Josefina Ibáñez. A les 18.30 h vam poder gaudir de l'actuació del grup Fal·lera Olesana. A les 19.00 h els i les assistents van poder capdinsar-se en el món dels diables amb el taller de la Colla de Diables Bram de Foc. Seguidament, a les 19.30 h els i les assistents van gaudir d’un espectacle de flamenc de la mà de Juventudes Rocieras. A partir de les 20.30 h l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, el regidor de Cultura, Francisco Sánchez i Jaume Drets, net del primer constructor del barri de Can Morral i Sant Hilari, van realitzar el pregó de festa major.

I a la nit, a les 21.30 h es va organitzar un sopar de germanor, i, finalment, a partir de les 23.00 h totes i tots vam poder gaudir del final de festa amb el Dj Sergio Hernández.

Des de l’Associació de Veïns i Veïnes de Can Morral, la presidenta Melania Ruiz ha volgut agrair “sobretot a les entitats que col·laboren amb nosaltres com són la Fal·lera Olesana, la Colla de Diables Bram de Foc, la Juventudes Rocieras i l’AMPA de l’Escola Josefina Ibáñez”. També ha enviat un agraïment “a l’Ajuntament d’Abrera, al Departament de Cultura i al Servei de Mediació i Convivència Ciutadana per tota l’ajuda que ens han donat”.

• Per a més informació, podeu escoltar L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del dilluns 30 de maig amb representants de l'Associació de Veïns i Veïnes de Can Morral i del Servei de Mediació i Convivència Ciutadana de l'Ajuntament d'Abrera fent clic aquí o a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.

Pel nostre Ajuntament, la valoració de la Festa Major de Can Morral és molt positiva. El regidor de Cultura, Francisco Sánchez, ha posat en relleu que "des del Servei de Cultura i el Servei de Mediació de l’Ajuntament d’Abrera hem treballat conjuntament per oferir una Festa Major de Can Morral rica i diversa. Amb l’Associació de Veïns i Veïnes de Can Morral i l’AMPA de l’Escola Josefina Ibáñez, s’han organitzat tallers de decoració de banderoles amb els veïns i veïnes del barri. El programa oferia un gran ventall d’activitats culturals i festives: jocs tradicionals i d’aigua, masterclass de flamenc, taller de pirotècnica a càrrec de la Colla de Diables Bram de Foc, exhibició de Juventudes Rocieras, participació dels geganters Fal·lera Olesana i l’actuació del DJ Sergio Hernández. També volem fer una menció especial al Sr. Jaume Drets, net del primer constructor dels barris de Can Morral i de Sant Hilari, que va actuar com a pregoner i va explicar un munt d’anècdotes sobre l’origen del barri. Gràcies a tothom!".

Taller de decoració del barri de Can Morral

Durant els tres darrers divendres del mes de maig, des del Servei de Mediació i Convivència Ciutadana hem organitzat un taller de decoració amb la participació d’infants i les seves famílies del barri de Can Morral. El resultat d’aquest taller el podreu veure durant tota la jornada del dissabte 4 de juny a l’aparcament del carrer de Joan Miró, on tindran lloc totes les activitats programades durant la jornada. La mediadora municipal, Mariana Chávez, ha explicat que “ha estat una activitat lúdica que ens ha permès compartir i poder engalanar la festa de la millor manera possible i que l’aparcament del carrer Joan Miró llueixi molt bonic amb l’ajuda i col·laboració del barri”.

Veïns i veïnes de Can Morral participen al taller de decoració per la Festa Major del dissabte 4 de juny (2).jpeg

Des del Servei de Mediació i Convivència Ciutadana col·laborem des de fa temps amb l’Associació de Veïns i Veïnes de Can Morral, en aquesta ocasió, de manera coordinada amb el Servei de Cultura del nostre ajuntament. La responsable del Servei de Mediació, Jessica Ahaik ha ressaltat que des del servei “estem més que encantades d'haver pogut reprendre la vida al carrer i que s'hagi pogut celebrar aquesta festa que fa dos anys que no es podia celebrar degut a la pandèmia”.

Agraïm la tasca realitzada per l'Associació de Veïns i Veïnes de Can Morral, així com del nostre Servei de Mediació i Convivència Ciutadana, en l'organització d'aquesta Festa Major de Can Morral! I també a totes i tots els veïns i veïnes que van gaudir del dia festiu! Gràcies, Abrera!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

Canals Comunicació Ajuntament faldó