DIVENDRES, 29/03/2024 | 06:35 h

• Visitem el centre Humanitari de Creu Roja situat a Sant Martí de Tous

Visitem el Centre Humanitari de Creu Roja situat a Sant Martí de Tous

23/3/2022

El nostre alcalde, Jesús Naharro, la regidora d'Acció Social, Giulia Mirto, la regidora de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil, Guadalupe Marcos, el gerent del consistori, Ferran Alberdi, la coordinadora de l'Àrea de Serveis a les Persones i cap de Serveis Socials, Sílvia Ros, i l'inspector en cap de la Policia Local, Juan Antonio González, van visitar el dijous 3 de març el Centre Humanitari de Creu Roja situat a Sant Martí de Tous, a la comarca de l'Anoia, per conèixer de primera mà el centre i les diverses accions que s'hi duen a terme. El president del Centre Humanitari, Juan Antonio García, i el president de l’Assemblea Comarcal del Baix Llobregat Nord de la Creu Roja, Ramon Vila, van explicar-nos les tasques que realitzen des d'aquesta seu.

Durant la visita, vam veure les instal·lacions del centre, que compta amb 250 persones voluntàries, en el qual es desenvolupen diverses tasques de diferents tipus: logístiques, de voluntariat, i de formació i sensibilització tant del personal de Creu Roja com de la ciutadania en general.

El nostre alcalde, Jesús Naharro, va posar en relleu el treball conjunt de l'Ajuntament d'Abrera amb Creu Roja:, "con quién trabajamos des de hace muchos años con la finalidad de dar respuesta a aquellas situaciones que precisan de inmediatez y profesionalidad a la hora de atender a las personas. Son distintos programas los que nos han mostrado, unos en relación con la ayuda humanitaria a países emergentes, otros en relación con las respuestas urgentes ante situaciones catastróficas o inesperadas; como ha sido el caso de La Palma o ahora con la ayuda al pueblo de Ucrania que está viviendo una guerra; y también toda la acción formativa y sensibilizadora del personal voluntario y de la ciudanía en general. Ha sido un encuentro muy provechoso y hemos establecido próximas formas de colaboración que nos permitirán seguir mejorando las acciones que ya venimos desarrollando en Abrera durante los últimos años. Agradecer para acabar, muy especialmente, la gran labor que hacen los y las voluntarias tanto en Abrera como en el conjunto del proyecto de Cruz Roja”.

Visitem el centre Humanitari de Creu Roja situat a Sant Martí de Tous

La regidora d'Acció Social, Giulia Mirto, ha manifestat que "en el context actual i després dels darrers anys en què l’ajut humanitari està sent cabdal per tal de donar resposta a les necessitats socials i humanitàries a què estem fent front, poder conèixer aquest centre humanitari; que és l’únic amb aquesta configuració multidisciplinari de tota Catalunya; ens ha donat l'oportunitat de seguir sumant sinergies i forces de manera conjunta, tothora que hem establert noves formes de col·laboració, sensibilització i formació. Agraïm l’esforç que dia a dia fan els nostres voluntaris i voluntàries de Creu Roja a Abrera, així com la bona rebuda al centre humanitari de Sant Martí de Tous i la delegació del Baix Llobregat Nord, que dia a dia treballen per donar respostes a les necessitats que sorgeixen al territori i al món. Seguirem treballant conjuntament amb la finalitat de continuar posant al centre les necessitats i els ajuts adients per les persones”.

"Agraïm l’esforç que dia a dia fan els nostres voluntaris i voluntàries de Creu Roja a Abrera, així com la bona rebuda al centre humanitari de Sant Martí de Tous i la delegació del Baix Llobregat Nord".

La regidora de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil, Guadalupe Marcos, també va agrair "la gran tasca que fan els voluntaris i voluntàries de Creu Roja. En aquesta visita hem conegut de primera mà moltes accions encaminades a l’ajut humanitari i sobretot, ha estat molt interessant poder compartir i establir noves sinergies en relació amb les possibles accions que podem desenvolupar de forma conjunta amb la nostra Policia Local i Protecció Civil. Continuarem treballant amb aquesta i d’altres accions que suposin millores per la nostra ciutadania".

El president de l’Assemblea Comarcal del Baix Llobregat Nord de la Creu Roja, Ramon Vila, va destacar que ha estat "un plaer rebre la visita de l'alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i el seu equip al nostre Centre Humanitari de Creu Roja Catalunya, situat a Sant Martí de Tous. Hem compartit de primera mà la tasca que es fa des d’aquest Centre Humanitari tant al territori, com en accions humanitàries internacionals i en especial per la crisi humanitària a Ucraïna".

Ramon Vila també va comentar que "hem visualitzat els equips d’atenció a les persones que es puguin necessitar en situacions d’emergències. Ha resultat una jornada molt interessant compartint els nostres compromisos de com afrontar les necessitats de les persones front aquests temps complexes i canviants què ens estan tocant viure. Ajuntament i Creu Roja continuarem treballant conjuntament per la comunitat".

"Ajuntament i Creu Roja continuarem treballant conjuntament per la comunitat".